Peugeot 208 - pierwsze zdjęcia już są! [aktualizacja]
Według wcześniejszych informacji akcja Peugeota pod nazwą Re-Generacja, czyli oficjalna odsłona następcy 207, miała rozpocząć się jutro. Jednak już dzisiaj do Sieci wyciekły zdjęcia małego miejskiego 208. Przyjrzyjmy mu się bliżej.
02.11.2011 | aktual.: 12.10.2022 12:57
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Według wcześniejszych informacji akcja Peugeota pod nazwą Re-Generacja, czyli oficjalna odsłona następcy 207, miała rozpocząć się jutro. Jednak już dzisiaj do Sieci wyciekły zdjęcia małego miejskiego 208. Przyjrzyjmy mu się bliżej.
Nowy Peugeot 208 zastąpi na rynku model 207, który jest z nami już od 2006 roku. Co ciekawe, w 2007 roku Peugeot sprzedał aż 437 144 egzemplarzy tego auta tylko w Europie, co uczyniło 207 najchętniej kupowanym samochodem na Starym Kontynencie.
208 ma rywalizować m.in. z Fiatem Grande Punto, Volkswagenem Polo oraz nową Toyotą Yaris. Stylistycznie bliżej mu chyba do Citroena C3, choć przysadzista linia nadwozia charakterystyczna dla 207 została zachowana. Widać to szczególnie po przetłoczeniu na wysokości klamek tylnych drzwi, po kształcie przednich reflektorów i ich położeniu względem grilla.
W porównaniu z poprzednim modelem auto jest krótsze o 70 mm i mierzy 3975 mm. Wiadomo też, że 208 waży aż 110 kg od 207 - to naprawdę spore osiągnięcie dla Peugeota.
Nowy 208 będzie dostępny w Europie w okresie wakacji 2012 roku z 2 silnikami benzynowymi i aż 5 o zapłonie samoczynnym, z których dwa, o pojemnościach 1,0 oraz 1,2 l, będą trzycylindrowcami. Najbardziej ekonomiczna wersja małego mieszczucha ma spalać 4,3 l oleju napędowego na 100 km oraz emitować 99 g CO2 na każdy przejechany kilometr.
[aktualizacja 2 listopada]
Peugeot oficjalnie potwierdził te informacje w oficjalnym komunikacie prasowym oraz dodał kilka innych ciekawostek. Obniżenie masy auta faktycznie było tym, na co francuski producent zwrócił szczególną uwagę, bowiem w najlżejszej wersji 208 ma ważyć zaledwie 975 kg. Maksymalna różnica masy w stosunku do poprzednika wyniesie 173 kg.
Pomimo tego, że nadwozie skróciło się o 7 cm oraz obniżyło o 1 cm, nowy 208 ma o 5 cm więcej miejsca pomiędzy przednimi, a tylnymi fotelami, z czego ucieszą się pasażerowie tylnej kanapy.
Z wcześniej wspomnianych pięciu jednostek diesla, cztery będą wyposażone w system start&stop, również dzięki temu emisja dwutlenku węgla ma kształtować się na poziomie od 87 do 99 g/km, a średnio jednostki te zadowolą się średnio 3,4 l oleju napędowego na 100 km.
Źródło: Carscoop