Peugeot 208 HYbrid Air 2L – na sprężone powietrze

Prototypowy Peugeot 208 HYbrid Air 2L zadebiutuje w październiku w Paryżu.

Peugeot 208 HYbrid Air 2L – na sprężone powietrze
Wojciech Kaczałek

08.09.2014 | aktual.: 08.10.2022 09:05

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Francuski rząd chce, aby do 2020 r. na drogach pojawiły się samochody mogące bez problemu osiągać średnie spalanie na poziomie 2 l/100 km. Peugeot pokazuje, w jaki sposób można to osiągnąć na przykładzie modelu 208 HYbrid Air 2L.

Nowy koncept francuskiej firmy to samochód hybrydowy, ale nietypowy. Silnik spalinowy nie jest wspomagany przez jednostkę elektryczną.

Auto jest napędzane przez 3-cylindrowy, benzynowy motor 1,2 Puretech o mocy 82 KM. Zamiast silnika na prąd Peugeot 208 ma układ złożony ze zbiornika na sprężone powietrze, komory rozprężeniowej i pompy hydraulicznej umieszczonej w komorze silnikowej.

Obraz

Zbiornik na sprężone powietrze napełnia się wykorzystując energię silnika benzynowego, a także podczas hamowania i wtedy, gdy auto porusza się bez wciśniętego gazu. Kierowca ma do wyboru tryby Combined (mieszany), Petrol i Air. Producent nie podał, jaki dystans można pokonać na sprężonym powietrzu.

Poinformował za to, że Peugeot 208 HYbrid Air 2L waży 860 kg, czyli o 100 kg mniej w porównaniu do standardowego modelu wyposażonego w jednostkę 1,2. Masę udało się zbić m.in. dzięki wykorzystaniu materiałów kompozytowych i aluminium.

Układ HYbrid Air ma znaleźć zastosowanie w Peugeocie 2008 drugiej generacji, który ma wejść na rynek w 2016 r.

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (23)