Peugeot 208 GTi z silnikiem o mocy 270 KM?
Wprowadzając na rynek tę generację auta segmentu B, Peugeot postanowił bardziej skoncentrować swoje siły na stworzeniu hot wersji małego autka. Udało się i nowy 208 GTi jest naprawdę fajnym hot hatchem. Francuzi szykują jednak coś więcej.
25.08.2013 | aktual.: 08.10.2022 13:25
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Wprowadzając na rynek tę generację auta segmentu B, Peugeot postanowił bardziej skoncentrować swoje siły na stworzeniu hot wersji małego autka. Udało się i nowy 208 GTi jest naprawdę fajnym hot hatchem. Francuzi szykują jednak coś więcej.
Jakiś czas temu mówiono, że auta z napędem tylko i wyłącznie na przednią oś nie powinny dysponować mocą większą niż 200 KM. Miało to związek z trakcją, gdyż każde wciśnięcie pedału gazu przekładało się na wariacje kierownicą oraz buksowanie kół. Technologia poszła do przodu i teraz nikt nic już sobie nie robi z tej liczby.
Podobnego zdania jest Peugeot. Odkąd Renault zaczęło robić super wersje super autek, czyli np. odmiany Gordini, Peugeot także zainteresował się tym tematem. Obecnie Peugeot 208 GTi napędzany jest turbodoładowanym silnikiem 1,6 o mocy 200 KM.
Istnieją jednak informacje, że Peugeot może wypuścić na rynek mocniejsze wersje małego hot hatcha. Podobno moc miałaby wzrosnąć o około 20-30% i zbliżyć się do 270 KM. Jeśli takie auto wyjdzie na rynek, a zdaniem informatorów jest na to spora szansa, francuski producent wypuści go jedynie w ściśle limitowanej liczbie egzemplarzy.
Jeśli dobrze mi się wydaje, gdyby Peugeot 208 GTi w tej hardkorowej wersji miał nawet 260 KM, byłoby to chyba najmocniejszy hatchback segmentu B. Do tej pory tytuł ten należy chyba do Clio V6 z centralnie umieszczonym silnikiem o pojemności 2,9 l produkującym 255 KM i 300 Nm momentu obrotowego.
Źródło: Carscoops