Peugeot 208 GTi w Polsce - powrót legendy

Odkąd zakończono produkcję legendarnego Peugeota 205 GTi w gamie modelowej francuskiego producenta pojawiały się kolejne hot hatche, ale żaden nie nosił nazwy GTi. Wraz z modelem 208 znaczek GTi powrócił na swoje miejsce. Znamy już ceny następcy legendy.

Peugeot 208 GTi w Polsce - powrót legendy
Marcin Łobodziński

11.05.2013 | aktual.: 10.10.2022 10:43

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Obraz

Po odejściu na emeryturę Peugoeta 205 GTi karmino nas różnymi nazwami. Modele 206 i 207 nosiły różne przydomki od S16 poprzez RC, aż do THP. Teraz model 208 powraca do korzeni i bierze na siebie godne reprezentowanie oraz zastąpienie legendy 205 GTi.

Następca legendarnego Peugeot 205 GTi to samochód wyjątkowy w naszej gamie. Zachowując funkcjonalność cieszącego się niezwykłą popularnością wśród klientów standardowego modelu 208, nawiązuje jednocześnie do bogatej tradycji marki w sportach motorowych, zapewniając niezwykłe wrażenia z jazdy między innymi dzięki znanemu z Peugeot RCZ silnikowi o mocy 200 KM. Przy niewielkiej masie własnej zapewnia to niesamowite osiągi!

Sophie Passard, Dyrektor Peugeot w Polsce

Po małym aucie o masie 1160 kg i mocy 200 KM rzeczywiście należy spodziewać się ponadprzeciętnych osiągów. Turbodoładowana jednostka napędowa 1,6 l w połączeniu z krótko zestopniowaną, 6-stopniową skrzynią biegów sprawia, że 208 GTi przyspiesza do 100 km/h w czasie 6,8 s natomiast na pokonanie 1000 metrów ze startu zatrzymanego potrzebuje 27 s. Prędkość maksymalna to 230 km/h. Jednak GTi to nie tylko szybka jazda na prostej, ale także świetne prowadzenie na zakrętach.

W tym celu zawieszenie zostało odpowiednio przestrojone. Nowe amortyzatory i sprężyny, sztywniejsze stabilizatory, powiększony rozstaw kół (przód: +10 mm, tył: +20 mm), większe 302-milimetrowe hamulce z przodu i 249-milimetrowe tarcze z tyłu sprzyjają agresywnej i pewnej jeździe najbardziej krętymi serpentynami. Dodatkowo układ stabilizacji toru jazdy ESP ma możliwość całkowitej dezaktywacji za co chwała producentowi.

Obraz

Oczywiście nie zabrakło akcentów stylistycznych takich jak wloty powietrza do chłodzenia hamulców, 17-calowe koła Carbon Storm z oponami 205/45 R17,  przemodelowany przedni zderzak i agresywny tylny spojler nadają autu odpowiedni charakter. Specjalnie do tego modelu stworzono lakier Satin Pearlescent White. Wewnątrz uwagę przykuwają duże, sportowe fotele, specjalne obszycia tapicerki, wysokiej klasy materiały ze skórą włącznie i bogate wyposażenie.

Ostrego Peugeota 208 GTi można zamawiać w polskich salonach od 8 maja. Cena podstawowa to 82 800 zł. Lista wyposażenia dodatkowego jest stosunkowo skromna i dopłaty wymagają tylko panoramiczny dach szklany, lakier metalizowany, podgrzewane fotele i pakiet asystentów parkowania.

Naszym celem było zbudowanie sportowego samochodu o doskonałych osiągach, dającego dużą przyjemność z jazdy. 208 GTi zyskuje sympatię entuzjastów sportów motorowych dzięki dużej mocy oraz doskonałym właściwościom jezdnym. Naszą inspiracją był oczywiście Peugeot 205 GTi, a 208 GTi jest jego nowoczesną interpretacją.

Gaëtan Demoulin, Manager ds. syntezy klientów marki Peugeot

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/4]

Źródło: Peugeot

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)