PE chce systemu eCall w motocyklach

Kilka dni temu Komisja Ryku Wewnętrznego Parlamentu Europejskiego zaakceptowała projekt regulacji, zobowiązującej do instalacji systemu eCall w samochodach. Przepisy mają obowiązywać od października 2015 roku. Hiszpański serwis Solomoto.es spekuluje, że niebawem eCall będzie obowiązkowy także w przypadku motocykli.

PE chce systemu eCall w motocyklach
Źródło zdjęć: © fot. solomoto.es
Dominika D.

28.02.2014 | aktual.: 08.10.2022 09:38

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

eCall to system, odpowiadający za powiadamianie o wypadkach drogowych. Uruchamia się on automatycznie po zarejestrowaniu zderzenia przez czujniki zainstalowane w pojeździe. Oficjalny komunikat PE informuje, że eCall, po zarejestrowaniu wypadku, ma wykorzystywać numer telefonu alarmowego 112 i dzięki niemu informować służby ratownicze o wypadku. Numer ma być dostępny nieodpłatnie dla wszystkich użytkowników. Korzystanie z innych systemów alarmowych ma być możliwe, pod warunkiem, że będą one kompatybilne z eCall. Dzięki eCall, służby ratownicze będą powiadomione też o lokalizacji wypadku i kierunku podróży.

Jak informuje Solomoto.es, rozpoczęły się już pierwsze testy związane z wdrożeniem systemu eCall także w motocyklach. Bierze w nich udział dziesięć maszyn, które sprawdzają przede wszystkim jakość działania czujników, wykrywających wypadek.

Według ekspertów unijnych, czujniki te miałyby się znaleźć w kasku i w motocyklu. W przypadku wykrycia nadmiernego przeciążenia, towarzyszącego wypadkowi, automatycznie będzie wybierany numer 112 (lub inny kompatybilny z systemem eCall).

Oczywiście, pojawia się wiele pytań, jak np. to, jak czujniki będą reagować w przypadku tzw. „gleb parkingowych”. Wówczas raczej nie ma potrzeby informowania o tym służb ratunkowych. Pozostaje zatem czekać na rezultaty przeprowadzanych testów i tego, jakie zostaną z nich wyciągnięte wnioski.

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (5)