TestyOpelOszczędny, szybki, praktyczny. Opel zaprezentował flagowego SUV-a

Oszczędny, szybki, praktyczny. Opel zaprezentował flagowego SUV‑a

Opel wybiega w przyszłość dzięki elektryfikacji kolejnych modeli. Najlepszym tego przykładem jest topowy, hybrydowy SUV Grandland X Hybrid4. Co ciekawe, choć ma pod maską wydajny silnik benzynowy, wizyty na stacjach benzynowych będą należeć do rzadkości.

Oszczędny, szybki, praktyczny. Opel zaprezentował flagowego SUV-a
Źródło zdjęć: © Opel
Mateusz Lubczański

24.10.2019 | aktual.: 22.03.2023 17:35

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Opel Grandland X zdobył już uznanie klientów, lecz nie oznacza to, że inżynierowie z Russelsheim nie rozwijają udanej konstrukcji. Widać to doskonale po najnowszej i ekologicznej wersji Hybrid4, która jest pierwszą hybrydą marki umożliwiającą ładowanie ze źródła zewnętrznego. Auto wyróżnia się opcjonalną, czarną pokrywą maski silnika oraz specjalnymi, dwukolorowymi obręczami kół. Może się wydawać, że takie sportowe dodatki nie przystają hybrydzie, ale Opel Grandland X Hybrid4 ma moc aż 300 koni mechanicznych!

Układ hybrydowy opracowany przez Opla łączy ekologię z doskonałymi osiągami. Podczas gdy tradycyjne hybrydy odzyskują energię wyłącznie podczas hamowania, Grandland X Hybrid4 może być dodatkowo naładowany m.in. ze zwykłego gniazdka dostępnego w garażu. Opcjonalne ładowarki naścienne sprawią, że pierwszą w historii hybrydę plug-in Opla można naładować „do pełna" nawet w godzinę i 50 minut.

Bateria ma pojemność 13,2 kWh, co pozwala na przejechanie w trybie elektrycznym do 59 kilometrów zgodnie z nowym, wymagającym standardem testowym WLTP. Przeprowadzone w Niemczech badania wskazały, że w codziennym użytkowaniu rzadko przejeżdżamy więcej niż 50 kilometrów dziennie. To oznacza, że tego typu użytkownicy Grandlanda X Hybrid4, na stacjach benzynowych będą pojawiać się bardzo rzadko.

Hybrydy plug-in łączą ekologię z wysokimi osiągami. Dwa silniki elektryczne mają moc ponad 100 koni mechanicznych każdy. Co więcej, jeden z nich jest odpowiedzialny za napędzanie tylnej osi, co pozwoliło na uzyskanie napędu na cztery koła bez poświęcania miejsca na tylnej kanapie. W połączeniu z silnikiem spalinowym 1.6 o mocy 200 koni mechanicznych udało się uzyskać łączną moc na poziomie 300 koni mechanicznych!

Opel Grandland X Hybrid4 dopasowuje się do kierowcy dzięki 4 trybom jazdy. Jeśli poruszamy się po mieście i zależy nam na komfortowym i cichym podróżowaniu, wystarczy wybrać tryb elektryczny. Kolejna z opcji to maksymalizacja osiągów i sportowe doznania. Wybierający się poza miasto kierowcy docenią tryb AWD, który uruchamia napęd tylnej osi i maksymalizuje przyczepność. Najbardziej uniwersalnym trybem pracy układu jest tryb hybrydowy, w ramach którego samochód sam decyduje o wykorzystaniu zgromadzonej energii elektrycznej.

Wybieganie w przyszłość to nie tylko kwestia nowoczesnych napędów. Opel udostępnia aplikację, która pozwoli nam zdalnie kontrolować niektóre funkcje samochodu – programowanie ładowania, ustawienia klimatyzacji czy ogrzewania samochodu. Wyobraź sobie, że w zimowy poranek pod domem czeka na ciebie ciepłe wnętrze auta, a o ewentualnych korkach i objazdach będziesz wiedział od razu. Tak, takie rzeczy są możliwe w nowym Oplu Grandlandzie X Hybrid4, którego już można zamawiać. Flagowy model producenta oferowany jest w dwóch bogato wyposażonych wersjach Elite i Ultimate. Ceny startują od 192 450 zł.

Partnerem materiału jest Opel

Komentarze (8)