Ostatnia faza testów nowego Opla Corsy. Latem rusza sprzedaż
Nowy Opel Corsa zadebiutuje na rynku latem, jesienią pierwsi klienci wyjadą autami z salonów, a w zimowych warunkach odbywają się ostatnie testy tego modelu. Auto jest poddawane próbom, które świadczą o jego przygotowaniu nie tylko na miejskie warunki.
30.04.2019 | aktual.: 28.03.2023 11:09
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Ostatnie testy przedprodukcyjne dobywają się w trzech miejscach. Na torze testowym w Szwecji sprawdzane są odporność maszyny na mrozy oraz zachowanie auta na śliskiej nawierzchni. W niemieckim Dudenhofen Corsa przechodzi końcowe szlify zawieszenia, natomiast w laboratorium EMC w Rüsselsheim prowadzi się badanie odporności na fale elektromagnetyczne.
- Przygotowując kolejną odsłonę Opla Corsy, położyliśmy szczególny nacisk na zwiększenie efektywności - powiedział Thomas Wanke, globalny główny inżynier ds. rozwoju i charakterystyki pojazdów, który już czwarty raz w swojej karierze pracuje nad nową generacją Corsy.
- Nowy model jest znacznie lżejszy, co przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa i zwiększa przyjemność z jazdy. Podobnie jak w przypadku poprzednich generacji, przy których pracowałem, podwozie, które teraz dopracowujemy było konfigurowane na wszystkich rodzajach europejskich dróg, w tym na szybkich odcinkach niemieckich autostrad. Naszym celem jest oczywiście zaoferowanie klientom najlepszych parametrów zawieszenia i podwozia, stanowiących optymalny kompromis między bezpieczeństwem, komfortem i przyjemnością z jazdy - dodaje.
Przypomnijmy, że nowa corsa bazuje na platformie wykorzystanej już przez koncern PSA do budowy nowego Peugeota 208, który miał swoją premierę w Genewie. Opel oczywiście odmieni samochód na tyle, by dostosować go do gustów klienta niemieckiego, a także m.in. polskiego, który bardziej ceni sobie auta tej, niż francuskiej marki.
- Przywiązujemy najwyższą wagę do kontroli ruchów nadwozia — powiedział Wanke. - Każdy Opel musi między innymi pewnie i precyzyjnie pokonywać faliste nierówności przy prędkości autostradowej. Zbyt miękkie kołysanie w takiej sytuacji jest niedopuszczalne. Pod tym względem charakterystyka nowej Corsy jest imponująca.
Opel wprowadzi do Corsy kilka rozwiązań, które można uznać za unikatowe w segmencie B. Poza lekką konstrukcją, będą to m.in. reflektory Intelli LUX LED, które debiutowały w modelu Astra. Są to adaptacyjne światła drogowe, które dopasowują się do sytuacji przed samochodem, unikając oślepiania innych kierowców, jednocześnie lepiej oświetlając pobocze. Pojawi się także układ kierowniczy o zmiennej, progresywnej sile wspomagania.