Oryginalna Toyota Supra MkIV na sprzedaż za astronomiczną kwotę
Kult Toyoty Supry jest nie do podważenia – towarzyszyła motoryzacyjnym maniokom niemal wszędzie: od serii filmów „Szybcy i Wściekli”, przez różne wyścigowe gry wideo, aż po bezkresne pola tuningu. Nie są rzadkością egzemplarze podkręcone do grubo ponad 1000 KM, natomiast coraz trudniej znaleźć nieskażoną modyfikacją sztukę. Jedna z nich, jest na sprzedaż w San Diego. Za 499 tys. dol. (ok.1,93 mln zł).
21.11.2019 | aktual.: 22.03.2023 17:17
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Toyota Supra 4. generacji jest uwielbiana przez rzeszę miłośników motoryzacji za różne rzeczy – jedni wychwalają silnik 2JZ podatny na modyfikacje, inni zachwycają się jej wyglądem, natomiast jeszcze inni po prostu szaleją za japońską motoryzacją, której Supra jest nieodłącznym elementem.
Szansa na napotkanie Supry MkIV w Polsce nie jest wielka. Spotkanie jej w oryginalnym stanie jest mało prawdopodobne, a natknąć się na sztukę z manualną skrzynią i kierownicą po lewej stronie graniczy z cudem. Iconic Coach uważa to za naprawdę duży cud, ponieważ wystawił ogłoszenie (kliknij żeby zobaczyć) z niemal nienaruszoną modyfikacjami suprą, z wyżej wymienionymi zaletami za 499 tys. dol., co w przeliczeniu daje blisko 2 mln zł. Słownie: prawie dwa miliony złotych.
Co czyni ją tak wyjątkową? Sprzedawana supra MkIV w nadwoziu targa, to 1 z 24 wyprodukowanych na rynek północnoamerykański egzemplarzy w wersji Quicksilver-Edition z 6-biegową manualną skrzynią biegów. Dodatkowe atuty to niski przebieg (60 tys. km), oryginalny lakier, brak jakichkolwiek modyfikacji, poza nieznacznie obniżonym zawieszeniem oraz malowaniem dokładki zderzaka oraz pokrywy zaworów. Atutem egzemplarza jest również osoba jego właściciela. To od 15 lat ta sama osoba, która dbała o dzieło Toyoty najlepiej jak umiała.
Nie można też zapomnieć, że pod maską pracuje legendarny silnik 2JZ-GTE, czyli 3-litrowa, rzędowa „szóstka” z podwójnym turbo, generująca 330 KM i 441 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Moc kierowana jest na tylne koła, a przyspieszenie do 100 km/h zajmuje nieco ponad 5 sekund.
Mimo wszystkich atutów, które czynią to auto wyjątkowe, cena wydaje się być mocno przesadzona. Ceny Supry MkIV z manualną skrzynią i kierownicą po lewej stronie zaczynają się do ok. 35-40 tys. euro (ok. 150 tys. zł). Znalazłem jedną ofertę w Polsce, gdzie auto w podobnej specyfikacji ale ze znacznie większym przebiegiem zostało wycenione na… 400 tys. zł. Za cenę sprzedawanej w Kalifornii supry, w garażu mógłby stanąć choćby Rolls-Royce Phantom.