Opel Corsa GSi wyceniony. Ma 150 KM i zawieszenie OPC
Marka z Russelheim pomimo gruntownych zmian nie pozostaje w tyle i rozbudowuje rodzinę GSi. Drugim jej członkiem jest Opel Corsa GSi z turbodoładowanym silnikiem i zawieszeniem OPC. Ile trzeba za niego zapłacić?
13.08.2018 | aktual.: 14.10.2022 14:52
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Opel Corsa GSi to kolejny zawodnik w klasie nieco bardziej usportowionych pojazdów do miasta. Pod maską tego modelu znajdziemy bowiem czterocylindrową jednostkę o pojemności 1,4 litra, która dzięki turbosprężarce generuje 150 KM i 220 Nm momentu obrotowego. Ten z kolei dostępny jest w zakresie od 3 tys. do 4,5 tys. obrotów.
Sprint do setki zajmuje Corsie 8,9 sekundy. Dodatkowo Opel Corsa GSi wyposażony jest w zawieszenie dopracowane na Nurburgringu przez Volkera Strycka. Opcjonalne wyposażenie obejmuje między innymi 18-calowe felgi. Ceny zaczynają się od 83 300 zł.
Opel Corsa GSi - The Small and Sporty Icon is Back to Hit Nordschleife
Corsa GSi wyróżnia się grillem o strukturze plastra miodu, imitacją włókna węglowego na lusterkach czy spoilerem całkiem pokaźnych rozmiarów. W środku z kolei znalazła się sportowa kierownica, skórzana gałka dźwigni zmiany biegów oraz opcjonalne sportowe fotele Recaro.
140-konną konkurencją jest chociażby nowy Ford Fiesta (z silnikiem 1.0 EcoBoost za 70 900 zł) czy Suzuki Swift oferowany za 79 900 zł. Warto też zwrócić uwagę na nowego Seata Ibizę, który w wersji FR i silnikiem o mocy 150 KM wyniesie nas 70 tys. zł
Samochody GSi są znakiem rozpoznawczym marki Opel. Do tej rodziny najpierw należały Manta GSi i Kadett GSi (115 KM, pojemność 1.8) w 1984 roku. Cztery lata później 16 zaworowy silnik DOHC 2.0 w modelu Kadett 2.0 GSi 16V generował już moc 150 KM. Ta sama jednostka trafiła też do pierwszej Astry, która cieszyła się dużym uznaniem startujących w KJS-ach.
Rodzina Corsy GSi powstała w 1988 roku. Pierwszy model miał pod maską silnik o mocy 100 KM.