OK‑Chiptuning Škoda Superb Combi 2.0 TDI DSG (2013)

Samochody marki Škoda rzadko goszczą na Autokulcie w dziale „Tuning”. Tym razem pojawia się w nim model Superb z nadwoziem kombi i nieco podkręconym przez OK-Chiptuning silnikiem.

OK-Chiptuning Škoda Superb Combi 2.0 TDI DSG (2013)
Olgierd Lachowski

27.09.2013 | aktual.: 08.10.2022 08:44

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Škody być może są dość często tuningowane, ale nie są to przeróbki, które znacząco zmieniają te auta od strony mechanicznej. Na palcach jednej ręki można policzyć warsztaty, które zaprezentowały ciekawe wozy z Czech. Są to Rothe Motorsport, MTB i BT Design. Do tej grupy chciałoby dołączyć OK-Chiptuning, który ostatnio dłubał przy Audi R8 V10.

OK-Chiptuning wybrało sobie dość trudne auto do przeróbek. Škoda Superb Combi kojarzy się raczej z rodzinnym wypadem nad jakąś sadzawkę niż sportowymi ambicjami tatusia. Lepszym wyborem byłby prawdopodobnie model Octavia RS 2.0 TSI.

Obraz

Superb to potężne kombi, tutaj wyposażone w 2-litrowego turbodiesla o mocy 170 KM przy 4200 obr./min i momencie obrotowym 350 Nm w przedziale 1750-2500 obr./min. Z silnikiem jest połączona 6-biegowa zautomatyzowana dwusprzęgłowa skrzynia przekładniowa, a napęd realizowany jest przez przednie koła (choć może być też przez obie osie w wersji 4x4).

To kombi nie ma sportowych ambicji, więc można powiedzieć, że przyspieszenie do setki w 8,70 s i prędkość maksymalna 221 km/h są przyzwoitymi wartościami jak na zwykły wóz.

Nowa konfiguracja oprogramowania centralnej jednostki sterującej silnikiem wgrana przez techników OK-Chiptuning sprawiła, że liczba koni mechanicznych w silniku Škody podniosła się do 210, a moment obrotowy wynosi teraz 435 Nm. Jak to wpłynęło na prędkość i przyspieszenie Superba? Nie wiadomo.

Obraz

Na pewno nowe, w pełni regulowane gwintowane zawieszenie H&R poprawia stabilność samochodu na drodze, ale nie sądzę, żeby tym autem można było w pełni wykorzystać jego potencjał. Za to taki zestaw kosztuje sporo.

Oryginalny kolor nadwozia Škody to czerwień. Część karoserii na zlecenie OK-Chiptuning okleiła firma Cam Shaft. Szara filia dzieli auto niesymetrycznie – zachodzi około 20 cm na lewą stronę pojazdu. Tuner założył też 20-calowe felgi z Audi A6 o szerokości 8,5”, które noszą na sobie opony Pirelli o parametrach 235/35 R 20.

Obraz

Superb Combi po przeróbkach OK-Chiptuning wygląda lepiej niż seryjny, ale nie jest to auto, które na dłużej zapadnie w pamięć.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: R4, ZS
  • Ustawienie: z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1978 cmsup3/sup
  • Doładowanie: turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 210 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 106,71 KM/l (seryjny – 86,38 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 435 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa DSG
  • Typ napędu: na przednie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe
  • Koła przednie: 8,5 x 20”
  • Koła tylne: 8,5 x 20”
  • Opony przednie: 235/35 R 20
  • Opony tylne: 235/35 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1579 kg
  • Stosunek masy do mocy: 7,52 kg/KM (seryjny – 9,29 kg/KM)
  • Długość: 4833 mm
  • Szerokość: 1817 mm
  • Rozstaw osi: 2761 mm
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/17]
Komentarze (0)