Odświeżony Fiat Panda (2016) - premiera
Po 5 latach od rozpoczęcia produkcji, trzecia generacja Pandy doczekała się face liftingu. Co nowego ma nam do zaoferowania ten włoski mieszczuch?
19.09.2016 | aktual.: 01.10.2022 21:57
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Fiat nie zdecydował się na rewolucję. Odświeżona Panda została poprawiona, lecz nie zmieniła się drastycznie. Aby podtrzymać zainteresowanie klientów, Włosi podjęli typowe kroki takie jak chociażby uzupełnienie gamy lakierów nadwozia o pastelową czerwień Amore, czy metaliczną szarość Colosseo. Przeprojektowaniu uległy również kołpaki i felgi.
Więcej dzieje się we wnętrzu, wykonanym z lepszych materiałów i oferującym bogatsze możliwości personalizacji. Nowa jest kierownica oraz zegary. Zmieniono także wygląd niektórych przycisków i zastosowano eleganckie, ozdobne wstawki imitujące tytan lub aluminium. Podobnie jak w przypadku lakierów nadwozia, klienci będą mogli zdecydować się na nowe barwy tapicerki.
Jeśli chodzi o kwestie techniczne, gama silników pozostała bez zmian. Klienci nadal będą mieli do wyboru 69-konny motor 1,2 lub doładowany 0,9 TwinAir generujący 65 KM, 85 KM lub 90 KM. Chętni na diesla mogą natomiast wybrać 95-konny motor MultiAir. Ciekawostką jest 80-konny TwinAir napędzany metanem, który trafi na wybrane rynki.
Wraz z face liftingiem poprawie uległo także wyposażenie. Na większości rynków, już w podstawowej odmianie Easy znajdziemy klimatyzację i radio. Topowe wersje mogą natomiast otrzymać nowy, multimedialny system UConnect kompatybilny ze smartfonami i pozwalający korzystać m.in. z nawigacji w telefonie.
Delikatnie odświeżona Panda w wydaniu zwykłym oraz Cross zadebiutuje już 29 września, podczas salonu w Paryżu i trafi do sprzedaży jeszcze w tym roku. Biorąc pod uwagę niewielki zakres przeprowadzonych zmian, ceny nie powinny znacząco wzrosnąć. (Obecnie wersja Easy to wydatek 39 200 zł, a Cross 68 200 zł.) Pytanie, czy po 5 latach obecności na rynku, niewielka ilość zmian wystarczy, żeby podtrzymać zainteresowanie klientów.