Odświeżona Mazda 3 wjeżdża do polskich salonów
Po trzech latach od debiutu Mazda zdecydowała się odświeżyć swój kompakt. Trójka po liftingu właśnie wjeżdża do polskich salonów. Sprawdźcie co ma nam do zaoferowania i jak kształtują się jej ceny.
23.12.2016 | aktual.: 14.10.2022 14:12
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Japończycy nie zdecydowali się na rewolucyjne zmiany. Nic dziwnego, ponieważ Mazda 3 jest jednym z najatrakcyjniejszych kompaktów na rynku. Jej charakterystyczny styl został więc tylko nieco odświeżony, tak żeby nie zatracić pierwotnego charakteru. W kwestii wyglądu nie zmieniło się więc wiele, czego nie można powiedzieć o wyposażeniu i rozwiązaniach technicznych.
Odświeżona Trójka jest pierwszym samochodem Mazdy dostępnym z systemem Skyactiv Vehicle Dynamics zapewniającym zintegrowaną kontrolę nad pracą silnika, układu przeniesienia napędu, podwozia i nadwozia. Głównym elementem systemu jest rozwiązanie o nazwie G-Vectoring Control, które w zależności od sytuacji zmienia wartość momentu obrotowego generowanego przez silnik w celu zoptymalizowania przyczepności poszczególnych kół. Brzmi skomplikowanie, a w praktyce ma znacząco wpłynąć na poprawę prowadzenia i wrażeń jazdy niezależnie od warunków.
W dieslu dodatkowo możemy liczyć na system tłumienia wibracji i klekotu charakterystycznego dla silników wysokoprężnych, zwiększający odczuwalną kulturę pracy, a tym samym komfort akustyczny w kabinie. To nie koniec. Na dokładkę Mazda oferuje udoskonalony, kolorowy wyświetlacz HUD, bardziej ergonomiczną kierownicę, lepsze materiały i poprawione wyciszenie, a także adaptacyjne światła LED dostępne w bogatszych odmianach. Ile trzeba za to wszystko zapłacić?
Podstawowe wydanie wyceniono na 68 900 zł. W zamian otrzymamy bazową wersję SkyGo ze 100-konnym, benzynowym silnikiem 1,5. Nie jest to najtańsza propozycja, lecz gdy weźmiemy pod uwagę wyposażenie standardowe, cena Trójki okazuje się całkiem atrakcyjna. W przypadku Mazdy "bazowa" nie oznacza "biedna". Klienci mogą liczyć na komplet poduszek powietrznych, klimatyzację manualną, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, system audio z 4-głośnikami i multifunkcyjną kierownicę.
100-konny benzyniak jest dostępny wyłącznie w parze z odmianą SkyGo. Chętni na więcej muszą wybrać co najmniej 120-konną dwulitrówkę w konfiguracji SkyMotion wycenioną na 74 900 zł. W ofercie jest także topowe, 165-konne wydanie kosztujące nie mniej niż 79 400 zł. Fani diesli są natomiast skazani na dwie najwyższe wersje wyposażenia: SkyEnergy i SkyPassion. 105-konna jednostka wysokoprężna o pojemności 1,5-litra to wydatek co najmniej 88 900 zł.
W najdroższej możliwej konfiguracji, Trójka kosztuje 103 900 zł. Z pozoru konkurenci potrafią być tańsi. Jeśli jednak weźmiemy pod uwagę niezłe wyposażenie Mazdy 3, nawet w biedniejszych wydaniach, sytuacja się wyrównuje. Tym bardziej, że sedan kosztuje dokładnie tyle samo co hatchback, choć chętni na tę odmianę mają mniej jednostek do wyboru. Dotychczas kompaktowy Japończyk cieszył się niesłabnącym powodzeniem i nic nie wskazuje, żeby miało się to zmienić. Szczegółowy cennik wraz z wyposażeniem znajdziecie tutaj.