Odświeżona Škoda Octavia (2017) - premiera
Bestseller czeskiego producenta wreszcie zostaje odświeżony i zyskuje nową twarz. Zmiany jakie przeprowadzono można nazwać drobnymi korektami, które były już potrzebne Octavii trzeciej generacji.
27.10.2016 | aktual.: 01.10.2022 21:39
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Najpopularniejszy nowy samochód w Polsce, jeden z najlepiej sprzedających się kompaktów Europy wschodniej i środkowej, numer jeden czeskiego producenta – Škoda Octavia sprzedała się w liczbie pięć milionów od swojego debiutu 20 lat temu. Po odświeżeniu auta, Škoda ma zamiar kontynuować dobrą passę. Co zmieniono?
Z zewnątrz delikatnie przestylizowano przedni pas z rozdzielonymi reflektorami w stylu Mercedesa Klasy E W212. Jednocześnie w opcji znajdą się reflektory w pełni diodowe, po raz pierwszy w tym modelu. Design przedniej części został jednak zachowany. Charakterystyczny dla marki grill pozostawiono. Przedni zderzak podzielono pionowo na dwie części, a światła przeciwmgłowe zyskały nowy kształt.
W tylnym pasie zmiany są jeszcze bardziej subtelne. Poza nowym kształtem odblasków na zderzakach oraz innym wzorem świateł głównych nie zmieniono niczego konkretnego. Najpewniej pojawią się nowe wzory obręczy kół oraz lakiery, ale na chwilę obecną Czesi się tym nie chwalą.
W kabinie znajdziemy przede wszystkim zmodyfikowane zestawy audio i multimedialne. Panele radioodtwarzaczy Swing i Bolero, a także systemów nawigacji Amundsen i Columbus otrzymały świeży kształt, lepsze szkło i nowe funkcje. System Columbus oferuje pełny ekran o przekątnej 9,2 cala i ma możliwość szybkiego łączenia się z internetem LTE. Nowością Octavii jest także usługa Online CareConnect.
Użytkownicy będą mieli możliwość zapisania kilku profili kierowcy, a w wyposażeniu z zakresu komfortu oraz idei Simply Clever pojawią się składany stolik na oparciu przedniego fotela, podgrzewana kierownica czy tajemniczy uchwyt do butelek plastikowych, który ma pomagać w ich otwieraniu.
Nową Octavię wyposażono w kilka systemów bezpieczeństwa, których wcześniej nie oferowano. Jest to Trailer Assist, dostępny wcześniej wyłącznie w Volkswagenach. Na grillu pojawił się radar, który umożliwia pracę systemu antykolizyjnego z pojazdami i pieszymi.
Kolejne nowości to system ostrzegania przed pojazdami w martwym polu oraz układ ostrzegający o ruchu poprzecznym podczas cofania. Tym samym, czeski kompakt wreszcie stanie się autem kompletnym w swojej klasie, choć jak twierdzi prezes marki Bernhard Maier: Škoda Octavia zawsze była klasą samą w sobie w segmencie samochodów kompaktowych.
Do napędu nowej Škody Octavii posłuży pięć wersji silników TSI oraz cztery TDI. Najmniejszym i najsłabszym pozostanie 1.0 TSI o mocy 84 KM, a najmocniejszym 184-konny 2.0 TDI. Za przeniesienie napędu będą odpowiadały manualne i automatyczne skrzynie DSG z sześcioma i siedmioma przełożeniami oraz opcjonalny dla wariantów 1.8 TSI oraz 2.0 TDI napęd na cztery koła.
Już wcześniej zaproponowano klientom amortyzatory adaptacyjne, które pozostaną w nowym modelu. Zawieszenie będzie mogło pracować w trzech trybach: Comfort, Sport i Normal.
Odmieniona Škoda Octavia ma być dostępna w sprzedaży na najważniejszych rynkach już pod koniec roku, przy czym pierwsze auta trafią do klientów na początku 2017 roku.