Odbudowali wyścigówkę w 20 godzin!
Wyścig wytrzymałościowy Petit Le Mans odbywa się co roku na torze Road Atlanta w miejscowości Braselton w Stanach Zjednoczonych. Podczas czwartkowej sesji treningowej Scott Sharp miał poważnie wyglądający wypadek, już w sobotę jednak stanął na starcie w niemal całkowicie nowym aucie. Jak to możliwe?
29.09.2009 | aktual.: 02.10.2022 18:35
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Wyścig wytrzymałościowy Petit Le Mans odbywa się co roku na torze Road Atlanta w miejscowości Braselton w Stanach Zjednoczonych. Podczas czwartkowej sesji treningowej Scott Sharp miał poważnie wyglądający wypadek, już w sobotę jednak stanął na starcie w niemal całkowicie nowym aucie. Jak to możliwe?
Wczoraj Michał pokazywał groźnie wyglądający wypadek Acury Scotta Sharpa. Jak wynika z danych telemetrycznych pojazd został uderzony przy prędkości 225 kilometrów na godzinę, sporo energii wytracił obracając się po uderzeniu. Pomimo tego, że kierowca wyszedł ze wszystkiego bez szwanku to z auta nie zostało prawie nic.
Wyścig rozpoczyna się w sobotę, a wypadek miał miejsce w czwartek o 15:43. Już o 7:10 w piątek na lotnisku na ekipę czekała cała nowa "tuba" - główny element auta, z miejscem dla kierowcy. W ciągu 20 godzin załoga zbudowała od zera całkowicie nowe auto. W tej serii zespoły nie biorą ze sobą pojazdów zapasowych, w przeciwieństwie do Formuły 1.
Już podczas sobotniej rozgrzewki na torze pojawiła się nowa Acura ARX-02a, która posiadała tylko 10% części wziętych z rozbitego wraku. Wielkie brawa dla ekipy Patrón Highcroft Acura za świetnie wykonaną robotę. Niewiarygodne!
Building the Patrón Highcroft Acura in less than 24 hours
Wyścig Petit Le Mans ("amerykańskie Le Mans") został przerwany ze względu na obfite opady deszczu. Ostatecznie zespół zajął szóste miejsce tracąc 4 okrążenia do Peugeota.
Poniżej dokładne sprawozdanie z pracy ekipy stworzone przez Patrón Highcroft Acura Team.
*Thursday
3:43 PM - Accident
4:15 PM – Damaged assessment finished
4:45 PM – Spare part serial numbers allocated for car build
5:00 PM – Finalized arrangements to ship spare tub
6:00 PM – Spare tub picked up by freight service in California
6:45 PM – Damaged car stripped, reusable parts identified
11:00 PM – Replacement parts prepared and arranged for assembly
12:00 AM – Team back to hotel*
*Friday
7:10 AM – Spare tub arrives at Atlanta airport, met by team members
7:30 AM – Breakfast
8:00 AM – Begin preparation for car build, organize and layout assemblies
9:30 AM – Spare, bare tub arrives at track
11:00 AM – Tub preparation finished
12:00 PM - Lunch
11:30 PM - Fresh engine fitted
1:30 PM - Fresh gearbox fitted
6:00 PM - Dinner
8:00 PM – Four corners fitted on car
9:00 PM – Race spare preparation begins
11:45 PM – Hydraulic/fuel/electronic systems tested
1:00 AM – Engine fired
4:30 AM – Car on ground
5:45 AM – Setup finished
6:45 AM – Race strategy meeting
9:45 AM – Warmup / Practice Session*
Źródło: autoblog.com