Nowy silnik wysokoprężny Renault – 1,6 dCi Twin Turbo i 160 KM

Renault zaprezentowało najnowszą jednostkę napędową, która już niebawem pojawi się w gamie silnikowej modeli Renault w segmentach D i E.

Nowy silnik wysokoprężny Renault – 1,6 dCi Twin Turbo i 160 KM
Arkadiusz Gabrysiak

20.02.2014 | aktual.: 08.10.2022 09:39

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Nowy silnik to wysokoprężna jednostka 4-cylindrowa, której pojemność wynosi 1598 cm3. Silnik wyposażony jest w dwie turbosprężarki, dzięki czemu generuje 160 KM i 380 Nm momentu obrotowego. Pierwsza turbosprężarka przydatna jest w niższych i średnich zakresach obrotów - aż 90% momentu obrotowego dostępne jest już od 1500 obrotów na minutę. Praca drugiej turbosprężarki odczuwalna jest w wyższych zakresach obrotów, dzięki czemu w samochodach napędzanych nowym dieslem Renault kierowcy mają nie odczuwać zjawiska tzw. turbodziury.

Renault chwali się, że mniejsza pojemność silnika skutkuje zmniejszonym o około 25% zużyciem oleju napędowego w stosunku do porównywalnych jednostek 2,0-litrowych. Dodatkowo silnik spełnia normy emisji spalin Euro 6b. W swoim oświadczeniu prasowym francuski producent zdradził również, że przy projektowaniu tego silnika inżynierowie wykorzystali doświadczenie zdobyte przy tworzeniu silnika Energy F1 dla bolidów F1.

Oficjalna premiera nowego silnika Renault 1,6 dCi Twin Turbo odbędzie się najprawdopodobniej na marcowym salonie samochodowym w Genewie. Wtedy też powinniśmy się dowiedzieć do którego modelu Renault w pierwszej kolejności trafi nowy silnik wysokoprężny.

Obraz
Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (33)