Nowy projekt Lamborghini Warszawa. Rzeźba na okrągły jubileusz marki
Lamborghini w związku z 60. rocznicą powstania rozpoczęło akcję, w którą zaangażowane są salony dealerskie z całego świata. Swoje trzy grosze dodał również oddział z Warszawy.
26.11.2023 15:07
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
W tym roku marka Lamborghini obchodzi swoje 60. urodziny. Jest to rok istotny dla Włochów, głównie z uwagi na prezentację ich nowego flagowca, Lamborghini Revuelto, który równocześnie jest także pierwszą hybrydą marki. Producent z Sant’Agata Bolognese znalazł sposób na świętowanie okrągłego jubileuszu i w tym celu zachęcił do działania salony dealerskie z całego świata.
W autoryzowanych punktach Lamborghini zaczęły się pojawiać dzieła sztuki, które opowiadają historię marki, lecz zawierają w sobie lokalny czynnik, podkreślający tożsamość nie tylko producenta, ale również samego salonu. Do akcji dołączyło Lamborghini Warszawa, które zaprezentowało swoją własną interpretację.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Kinetyczna rzeźba nosi nazwę "HEX ART. Bursztynowa opowieść o czasie" i została zaprojektowana przez Małgorzatę Paruch-Piotrowską. Ma być ona połączeniem pasji do motoryzacji, historii oraz sztuki.
Tym, co przebija się przez całą konstrukcję, jest bursztyn — bardzo ważny symbol w polskiej i słowiańskiej kulturze ludowej, kiedyś cenny kruszec, a od zawsze amulet szczęścia. Przybrał on postać heksagonów, co jest nawiązaniem do Lamborghini.
Zobacz także
Tak samo zresztą, jak trzy ażurowe segmenty. Otaczają bursztyn, tworząc nie tylko konstrukcję przywołującą wyglądem DNA (ma to reprezentować życie), ale również odnoszącą się do designu aut Lamborghini.
Na razie konstrukcję mamy okazję podziwiać w salonie Lamborghini Warszawa. Ostatecznie jednak wszystkie dzieła z całego świata, które produkowane są w ramach jubileuszowej akcji, trafią do muzeum marki w domowym Sant'Agata Bolognese.