Nowy projekt Lamborghini Warszawa. Rzeźba na okrągły jubileusz marki

Lamborghini w związku z 60. rocznicą powstania rozpoczęło akcję, w którą zaangażowane są salony dealerskie z całego świata. Swoje trzy grosze dodał również oddział z Warszawy.

Wyjątkowa rzeźba na jubileusz Lamborghini od warszawskiego salonu
Wyjątkowa rzeźba na jubileusz Lamborghini od warszawskiego salonu
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Lamborghini Warszawa
Kamil Niewiński

26.11.2023 15:07

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

W tym roku marka Lamborghini obchodzi swoje 60. urodziny. Jest to rok istotny dla Włochów, głównie z uwagi na prezentację ich nowego flagowca, Lamborghini Revuelto, który równocześnie jest także pierwszą hybrydą marki. Producent z Sant’Agata Bolognese znalazł sposób na świętowanie okrągłego jubileuszu i w tym celu zachęcił do działania salony dealerskie z całego świata.

W autoryzowanych punktach Lamborghini zaczęły się pojawiać dzieła sztuki, które opowiadają historię marki, lecz zawierają w sobie lokalny czynnik, podkreślający tożsamość nie tylko producenta, ale również samego salonu. Do akcji dołączyło Lamborghini Warszawa, które zaprezentowało swoją własną interpretację.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Kinetyczna rzeźba nosi nazwę "HEX ART. Bursztynowa opowieść o czasie" i została zaprojektowana przez Małgorzatę Paruch-Piotrowską. Ma być ona połączeniem pasji do motoryzacji, historii oraz sztuki.

  • Rzeźba Lamborghini Warszawa na jubileusz marki
  • Rzeźba Lamborghini Warszawa na jubileusz marki
  • Rzeźba Lamborghini Warszawa na jubileusz marki
  • Rzeźba Lamborghini Warszawa na jubileusz marki
[1/4] Rzeźba Lamborghini Warszawa na jubileusz markiŹródło zdjęć: © Materiały prasowe | Lamborghini Warszawa

Tym, co przebija się przez całą konstrukcję, jest bursztyn — bardzo ważny symbol w polskiej i słowiańskiej kulturze ludowej, kiedyś cenny kruszec, a od zawsze amulet szczęścia. Przybrał on postać heksagonów, co jest nawiązaniem do Lamborghini.

Tak samo zresztą, jak trzy ażurowe segmenty. Otaczają bursztyn, tworząc nie tylko konstrukcję przywołującą wyglądem DNA (ma to reprezentować życie), ale również odnoszącą się do designu aut Lamborghini.

Tak jak w żywym organizmie, w wewnętrznej strukturze rzeźby krystalizują się trzy istotne aspekty życia. W środkowej i najważniejszej części, znajduje się żywiczna bursztynowa materia o dwóch obliczach, która symbolizuje serce i wytrwałość. Na górze umiejscawia się rozum i inteligencja, a w dolnej części tworzy się pożądanie i namiętność.

Małgorzata Paruch-Piotrowskaautorka projektu

Na razie konstrukcję mamy okazję podziwiać w salonie Lamborghini Warszawa. Ostatecznie jednak wszystkie dzieła z całego świata, które produkowane są w ramach jubileuszowej akcji, trafią do muzeum marki w domowym Sant'Agata Bolognese.

Komentarze (0)