Nowy produkt od Continentala na zimę

Firma Continental ma ponad 60-letnie doświadczenie w produkcji ogumienia. Od tego czasu inżynierowie firmy pracują nad rozwiązaniami zwiększającymi bezpieczeństwo. Właśnie dlatego przed zbliżającą się zimą, Continental postanowił podsumować swoje osiągnięcia oraz przedstawić najnowszą oponę – WinterContact TS 850 P.

Opona Continental WinterContact TS 850 P
Opona Continental WinterContact TS 850 P
Źródło zdjęć: © fot. Continental Polska
Maciej Gis

22.10.2014 | aktual.: 30.03.2023 13:19

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

W życiu najważniejsze jest bezpieczeństwo, dlatego każdy z nas stara się o nie dbać, czy to w domu czy na drodze. Właśnie z tego powodu tak istotnym elementem pojazdu jest dobre ogumienie i dostosowanie go do warunków atmosferycznych. Złota polska jesień jest znakiem ostrzegawczym aby zwrócić szczególną uwagę na wymianę opon na zimowe. Jednak nie każdy ma w garażu czekające zimówki, niektórzy nadal stoją przed poważną decyzją o zakupie i wyborze nowego ogumienia.

Continental WinterContact TS 850 P

Firma Continental postanowiła jeszcze w tym sezonie wprowadzić swój najnowszy produkt, czyli oponę zimową WinterContact TS 850 P. Na konferencji dowiedzieliśmy się, że dzięki nowemu, asymetrycznemu wzorowi bieżnika oraz zastosowanym rozwiązaniom technologicznym, opona ma gwarantować lepsze prowadzenie na suchej i zaśnieżonej nawierzchni, lepszą przyczepność oraz krótszą drogę hamowania. Największy wpływ na bezpieczeństwo i przyjemność z jazdy po drogach pokrytych śniegiem, ma bark wewnętrzny. Dlatego właśnie nowy produkt charakteryzuje się gęstszym ułożeniem lameli w porównaniu do poprzedniej generacji ogumienia. Na powierzchni bieżnika opony znajduje się większa liczba bloków, co przełożyło się na znaczące zwiększenie liczby krawędzi poprzecznych. Lamele w środkowej części bieżnika oraz na wewnętrznej części opony wypełniają się większą ilością śniegu, przez co zwiększa się tarcie i poprawia przyczepność.

Dzięki powiązanym blokom bieżnika opona charakteryzuje się krótszą drogą hamowania na mokrej i suchej nawierzchni
Dzięki powiązanym blokom bieżnika opona charakteryzuje się krótszą drogą hamowania na mokrej i suchej nawierzchni© fot. Continental Polska

Wariant dla pojazdów typu SUV

Opona będzie dostępna też dla pojazdów typu SUV. Opony Continental WinterContactTM TS 850 P SUV mają większe bloki, dzięki czemu podczas jazdy na szutrze nie ma problemu z wbijającymi się kamieniami. Co więcej, konstrukcja korpusu jest przystosowana do masy cięższych samochodów i skuteczniejszego przenoszenia większych sił działających podczas hamowania, pokonywania zakrętów czy przyspieszania.

80 rozmiarów

Wzór bieżnika opony WinterContactTM TS 850 P
Wzór bieżnika opony WinterContactTM TS 850 P© Fot. Continental Polska

W pierwszej fazie wprowadzania ogumienia na rynek dostępnych będzie 16 najpopularniejszych rozmiarów. Docelowo do 2016 roku opony Continental WinterContactTM TS 850 P i Continental WinterContactTM TS 850 P SUV będą oferowane w 80 rozmiarach, od 16 do 20 cali oraz w szerokościach od 205 do 275 milimetrów o indeksie prędkości aż 270 km/h.

„Conti” bez „Conti”

Wraz z wprowadzeniem na rynek nowego produktu zmienia się nazewnictwo letnich i zimowych opon samochodowych Continental. Od teraz nie będzie już przedrostka „Conti” tylko po prostu, jak w przypadku nowego ogumienia WinterContact. Nowe nazwy są częścią procesu ujednolicania nomenklatury produktów firmy.

Technologia TPMS od Continentala

TPMS (ang. tire pressure monitoring system), to elektroniczny system monitorowania ciśnienia w ogumieniu. Alarmuje on kierowcę o spadku ciśnienia w oponach poniżej normy. Zgodnie z rozporządzeniem UE 661-2009, instalacja TPMS jest obowiązkowa we wszystkich nowo homologowanych modelach samochodach osobowych (klasa M1) od 1 listopada 2012, oraz we wszystkich nowych samochodach (klasa M1) od 1 listopada 2014 roku. System musi również działać po zmianie opon lub całych kół na zimowe.

Układ bezpośredni monitorowania ciśnienia w ogumieniu
Układ bezpośredni monitorowania ciśnienia w ogumieniu© Fot. Continental Polska

Obecnie na rynku rozpoznawane są dwa układy pośredniego i bezpośredniego działania. Pierwszy z nich wykorzystuje informacje z czujników ABS i ESP. Badany jest obwód toczenia się opony. Jeżeli różnica wyniesie ponad 20% to system poinformuję kierowcę o zbyt niskim ciśnieniu w ogumieniu.

Układ bezpośredni jest o wiele bardziej dokładny ale co za tym idzie – bardziej skomplikowany. Ciśnienie jest mierzone za pomocą fal radiowych w czasie rzeczywistym. Do tego celu wykorzystywane są czujniki TPMS zamontowane w kole, działające z dokładnością do +/- 0,1 bara oraz +/- 0,2 stopni Celsjusza. Czujniki TPMS od firmy Continental, umieszczane są na wewnętrznej stronie felgi w każdym kole.

Continental jako przodująca firma na rynku jeżeli chodzi o innowacyjne rozwiązania do pojazdów, pracuje nad nowymi rozwiązaniami TPMS. W odróżnieniu od obecnie stosowanych, mają one być montowane w pierwszej fazie (2015 rok) w butylu (jest to warstwa gumy, która zastępuje dętkę w oponach bezdętkowych), a do 2020 roku na wewnętrznej stronie opony. Dzięki temu będzie możliwy dokładniejszy pomiar, choćby temperatury ogumienia.

Czujnik ciśnienia w oponie klejony do jej wewnętrzej strony
Czujnik ciśnienia w oponie klejony do jej wewnętrzej strony© Fot. Continental Polska

Firma Continental nie zwalnia tempa jeżeli chodzi o rozwój ich produktów. Prace nad poprawieniem już dobrego ogumienia wymagają wielu lat i doświadczenia, którego akurat w tym przypadku nie brakuje. Zakup opon Continentala z pewnością spowoduje, że do 10 lat normalnego użytkowania nie będziemy musieli martwić się o nasze bezpieczeństwo – według zapewnień producenta. Dodatkowo system TPMS jest cały czas dopracowywany dzięki czemu będziemy informowani o nawet najmniejszych zmianach ciśnienia w ogumieniu.

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (10)