Nowy Peugeot 508 SW. Jedno z najpiękniejszych kombi w swojej klasie
Doczekaliśmy się! Jedna z najbardziej spektakularnych, motoryzacyjnych premier 2018 roku debiutuje w nowej wersji nadwoziowej. Po liftbacku przyszedł czas na kombi, które także zachwyca prezencją.
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Stworzenie dużego kombi, które będzie wyglądało elegancko, lekko i wyraziście nie jest łatwym zadaniem. Francuzom jednak ta sztuka udała się świetnie. Moim zdaniem to jeden z najładniejszych przedstawicieli swojego segmentu, z którym pod względem designu konkurować może tylko nowe Volvo V60. Styliści zgrabnie połączyli ostry przód oraz muskularną linię boczną z pokaźnym tyłem, skrywającym bagażnik o pojemności 530 l.
Nadwozie nowego 508 SW mierzy 478 cm długości. Jest więc o 3 cm dłuższe niż w liftbacku, ale krótsze o 5 cm od nieco ociężałej stylistycznie, poprzedniej generacji. Co ważne, mimo bardziej użytkowego charakteru, Francuzi zdecydowali się na zastosowanie większości rozwiązań znanych już z wersji 5-drzwiowej. Tutaj także znajdziemy drzwi bez ramek, czy ukrytą antenę radiową. Wszystko po to, by nie zaburzać sylwetki zbędnymi detalami i uczynić ją jak najlżejszą w odbiorze.
Wygląd jest ważną cechą, lecz w przypadku kombi jednak najbardziej liczy się praktyczność. 508 SW nie powinno zawieść na tym polu. Projektanci zadbali o niski próg załadunku, łatwy w obsłudze system składania kanapy, czy 1780-litrową przestrzeń, jaką uzyskamy po jego użyciu. Niemal płaska podłoga to kolejna z zalet, które przydadzą się podczas przewożenia długich ładunków.
Jeśli chodzi o wyposażenie i zastosowane rozwiązania techniczne, są one tożsame ze znanym już liftbackiem. Tutaj także zdecydowano się na diodowe przednie reflektory i tylne światła, a we wnętrzu zamontowano dwa duże wyświetlacze stanowiące trzon rozwiązania określanego przez Peugeota mianem i-Cockpitu. Na pokładzie, w zależności od wersji, znajdziemy m.in. system Night Vision, adaptacyjny tempomat, asystent parkowania, czy system rozpoznawania znaków drogowych.
Klienci będą mogli wybierać spośród bogatej gamy jednostek napędowych: benzynowego silnika 1,6 o mocy 180 KM lub 225 KM. Obydwa dostępne z automatyczną przekładnią EAT8. Nie zabraknie także diesli: 130-konnego 1,5 BlueHDi oraz 160 i 180-konnej dwulitrówki. Oficjalny debiut 508 SW nastąpi podczas październikowego Paris Motor Show. Natomiast pierwsze egzemplarze trafią do klientów w styczniu 2019 roku.