Nowy Mercedes-Benz Vito – wyrośnięty dostawczak
Nowy Mercedes-Benz Vito to użytkowa wersja Klasy V.
29.07.2014 | aktual.: 08.10.2022 09:11
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Odchodzący Mercedes-Benz Vito miał oficjalną premierę w 2003 r. Samochód został Międzynarodowym Vanem Roku 2005.
Jak zwykle w przypadku tego typu pojazdów, nowy Vito będzie dostępny w wielu wersjach. Do wyboru będą trzy długości: 4895, 5140 i 5730 mm.
Chociaż w informacji prasowej producent napisał, że każda odmiana Vito została przedłużona o 140 mm, to z porównania z danymi katalogowymi wynika, że różnice wynoszą od 132 do 492 mm.
W ofercie będą dwa rozstaw osi. Maksymalna wysokość wynosi 1910 mm. Maksymalna waga przewożonych towarów to 1369 kg.
Poza typowym dostawczakiem, w katalogu znajdą się Vito Crew (odmiana użytkowo-osobowa) i Vito Tourer (do przewozu osób). Van i Crew będą mogły zostać wyposażone w bardziej komfortowe zawieszenie z Tourera. Wszystkie egzemplarze dostaną hamulce tarczowe przy wszystkich kołach i adaptacyjne ESP. W wyposażeniu będzie do 8. poduszek powietrznych.
Wśród systemów znajdą się m.in. Attention Assist (monitorujący stan kierowcy) i Crosswind Assist (niwelujący wpływ bocznych podmuchów wiatru). Oprócz tego seryjnie będą montowane czujniki ciśnienia w oponach. Zamówić będzie można układ pomagający w parkowaniu, system monitorujący martwe pole oraz utrzymywania auta na pasie ruchu.
Wersje z napędem na przód będą napędzane przez 4-cylindrowy silnik 1,6 o mocy 88 KM (Vito 109 CDI) lub 114 KM (Vito 111 CDI). Odmiana z napędem tylnym będzie sprzedawana z jednostką o pojemności 2,15 l i mocy 136 (Vito 114 CDI), 163 (Vito 116 CDI) lub 190 KM (Vito 119 BlueTEC).
Standardem będzie 6-biegowa skrzynia manualna, z wyjątkiem Vito 119 BlueTEC, które otrzyma 7-stopniową przekładnię automatyczną. Automat będzie też opcją w Vito 114 CDI i Vito 116 CDI.