Nowy Hyundai Grand Santa Fe (2017) niebawem w polskich salonach
Odświeżony Hyundai Santa Fe z nieco zmienioną stylizacją przedniego i tylnego pasa jest już dostępny w sprzedaży w Polsce, a niebawem zadebiutuje jego jeszcze nowszy, większy brat o nazwie Grand Santa Fe. To największy i najbardziej zaawansowany technicznie samochód koreańskiego producenta jaki będzie dostępny w najbliższym czasie w krajowej sieci dilerskiej.
24.05.2016 | aktual.: 02.10.2022 08:06
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Auto podobnie jak jego standardowy odpowiednik za Oceanem otrzymał odmłodzony grill z sześciokątnym obramowaniem i nieco bardziej zaostrzone linie nadwozia. Nie brakuje nowego oświetlenia diodowego. Auto ma być traktowane przez klientów jako ideał dla dużej rodziny. Dlatego już z chwilą debiutu modelu postawiono przede wszystkim na przestronność, ale w odświeżonej wersji otrzymujemy pakiet systemów bezpieczeństwa, które poprawiają komfort podczas dalekich podróży. Są to:
- Autonomiczny system hamowania awaryjnego z wykrywaniem pieszego
- System monitorowania martwego pola
- Asystent pasa ruchu
- Asystent wyjazdu tyłem
- Układ wspomagania parkowania tyłem (prostopadłego i równoległego)
- Adaptacyjny tempomat, który działa również po zatrzymaniu pojazdu
W kabinie nowego Grand Santa Fe odnajdziemy ulepszony system nawigacji satelitarnej z serwisem TomTom LIVE i poprawiony interfejs systemu multimedialnego. Nawigacja przekazuje kierowcy m. in. lokalizacje fotoradarów i raporty pogodowe oraz informacje o lokalnych usługach. W najbogatszej wersji wyposażenia za nagłośnienie odpowiada zestaw Infinity Premium o mocy 630 W z dziesięcioma głośnikami.
Hyundai Grand Santa Fe będzie dostępny w konfiguracji 7-osobowej. Bagażnik mieści minimum 643 litry wg normy VDA oraz maksymalnie 1842 litry. Grand jest dłuższy od Santa Fe o 205 mm, szerszy o 5 mm i wyższy o 15 mm. Rozstaw osi też jest wydłużony z 2700 mm do 2800 mm.
Jeden silnik
O ile Hyundai Santa Fe może być napędzany jednym z dwóch silników wysokoprężnych do wyboru, o tyle w Grand Santa Fe postawiono na większą jednostkę 2.2 CRDi o mocy 200 KM. Maksymalny moment obrotowy to 440 Nm i jest dostępny w przedziale 1750– 2750 obr./min. Motor współpracuje z klasyczną automatyczną, 6-stopniową skrzynią biegów i napędem na cztery koła. Silnik oczywiście spełnia normę Euro 6, a średnie zużycie paliwa deklarowane przez producenta to 7 l/100 km.
Hyundai wybrał taką specyfikację napędu by oddać siłę i spokój pasażerom nowego Grand Santa Fe. Motor zapewnia bardzo dobre osiągi (9,9 s do 100 km/h) oraz niskie zużycie paliwa, a zatem duży zasięg ok. 1000 km.* Klasyczny automat z konwerterem momentu obrotowego daje poczucie płynności ruchu. Napęd na cztery koła zapewnia trakcję w trudnych warunkach. Zadbają o to również opony o standardowym rozmiarze 235/60 R18 lub opcjonalne 235/55 R19. Niestety 180-milimetrowy prześwit ogranicza możliwości terenowe tego samochodu.
przy uwzględnieniu zużycia paliwa podawanego przez producenta*
Zobacz także