Nowy Fiat Panda już w polskich salonach
Rozpoczęła się sprzedaż nowego małego Fiata - następcy auta z tyskiej fabryki. Trzecia generacja będzie produkowana we Włoszech, a czas pokaże, czy stanie się tak wielkim przebojem jak poprzednia.
25.02.2012 | aktual.: 12.10.2022 13:06
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Rozpoczęła się sprzedaż nowego małego Fiata - następcy auta z tyskiej fabryki. Trzecia generacja będzie produkowana we Włoszech, a czas pokaże, czy stanie się tak wielkim przebojem jak poprzednia.
Polski klient będzie mógł wybrać pomiędzy dwoma wersjami wyposażeniowymi: Pop i Longue oraz trzema silnikami – dwoma benzynowymi (1,2 l – 69 KM, 102 Nm i 0,9 TwinAir – 85 KM, 145 Nm) i jednym wysokoprężnym (1,3 MultiJet 75 KM, 190 Nm). W pierwszym poziomie dostępne są silniki 1,2 i 1,3 MultiJet, a w droższym 1,2 i 0,9 TwinAir.
W podstawowej wersji wyposażeniowej Pop znajdziemy m.in. 4 poduszki powietrzne, zderzaki w kolorze nadwozia, 14-calowe felgi stalowe, ABS, immobiliser i elektroniczne wspomaganie układu kierowniczego z funkcją City. Za tak wyposażonego Fiata Pandę z silnikiem 1,2 musimy zapłacić 33 990 zł. Za diesla trzeba dopłacić 10 000 zł.
Bogatsza wersja wyposażeniowa dorzuca dodatkowo radio CD/MP3, manualną klimatyzację, dodatkowe elementy zewnętrzne w kolorze nadwozia, relingi dachowe oraz dzieloną tylną kanapę. Panda w tej konfiguracji ze słabszym benzyniakiem kosztuje 38 990 zł, a z mocniejszym 46 990 zł.
Lista opcji małego Fiata jest długa i obejmuje m.in. takie pozycje jak: Elektrycznie otwierany szklany dach (tylko w wersji Longue – 4000 zł), 14-calowe Lub 15 calowe felgi ze stopów lekkich (tylko w droższej wersji – odpowiednio 1500 lub 2000 zł), System Blue&Me z nawigacją satelitarną TomTom (2000 zł), elektrycznie regulowane lusterka boczne (500 zł), klimatyzacja automatyczna (1500 zł), ESP (2500 zł). Gdyby chcieć zamawiać maksymalnie wyposażonego Fiata Pandę z silnikiem 0,9 MultiAir cena wzrasta do poziomu blisko 70 000 zł.
Mocniejszy silnik benzynowy oraz diesel standardowo są wyposażone w system Start&Stop. Paleta barw obejmuje 10 kolorów (6 zwykłych i 4 metaliczne) a wnętrze można skonfigurować w 6 wersjach kolorystycznych. W niedługim czasie ma dołączyć również wersja z napędem 4x4 i być może sportowa pod nazwą Abarth.
Źródło: Fiat