Nowy Fiat Panda 4x4 debiutuje w Internecie
Podczas wrześniowego Paris Motor Show 2012 Fiat na żywo zaprezentuje światu Pandę w wersji 4x4. Na razie miała miejsce wirtualna premiera.
29.08.2012 | aktual.: 12.10.2022 16:57
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Podczas wrześniowego Paris Motor Show 2012 Fiat na żywo zaprezentuje światu Pandę w wersji 4x4. Na razie miała miejsce wirtualna premiera.
Za sprawą off-roadowego pakietu stylistycznego samochód jest dłuższy i szerszy o 27 mm, a dzięki zmianom w zawieszeniu wyższy o 49 mm niż zwykła Panda. Uwagę zwracają cechy charakterystyczne niemal wszystkich uterenowionych odmian, czyli przestylizowane zderzaki i plastikowe nakładki na nadkola. Doszedł też nowy wzór 15-calowych obręczy. Wraz z wariantem 4x4 pojawiły się dwa dostępne tylko dla niego lakiery nadwozia - pastelowy Sicilia Orange i metaliczny Toscana Green, co oczywiście przekłada się też na kolorystykę plastików wesołej kabiny i tapicerkę.
Samochód będzie wyposażony w napęd na cztery koła dystrybuowany między osie nie za sprawą centralnego dyferencjału, ale przez elektroniczny sterownik z elektroniczną blokadą, odpowiedzialny też za pracę seryjnego w tej wersji systemu ESP. Zawieszenie pozostało takie samo - kolumna typu MacPherson z przodu i belka skrętna dostosowana do napędu na wszystkie koła.
Panda 4x4 ma być oferowana z dwiema jednostka napędowymi: benzynowym R2 0,9 l TwinAir (85 KM) i zasilanym olejem napędowym R4 1,3 l MultiJet II. Obydwa silnika sprzężone będą z manualną skrzynią o sześciu przełożeniach z bardzo krótką jedynką i systemem Start&Stop.
Wraz z debiutem Fiata Pandy 4x4 swoje pięć minut będą mieć dwie kolejne wersje - Trekking i Natural Power. Pierwsza z nich to nic innego jak zwykła przednionapędowa Panda podszywająca się wyglądem pod 4x4 i z seryjnym ESP, druga to przede wszystkim silnik TwinAir (80 KM) dostosowany do pracy na metanie.
Źródło: Fiat