Nowe wcielenie – Wheelsandmore Continental GTC (2012)

Wheelsandmore modyfikuje przede wszystkim ekskluzywne samochody. Do takich zalicza się Bentley Continental GT, którego mamy teraz drugą generację. Tuner nie mógł pominąć go w swojej ofercie, tym bardziej że wóz pierwszej serii też był u niego dostępny. Na razie firma może pochwalić się podkręconą odmianą GTC.

Nowe wcielenie – Wheelsandmore Continental GTC (2012)
Olgierd Lachowski

15.10.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:56

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Wheelsandmore modyfikuje przede wszystkim ekskluzywne samochody. Do takich zalicza się Bentley Continental GT, którego mamy teraz drugą generację. Tuner nie mógł pominąć go w swojej ofercie, tym bardziej że wóz pierwszej serii też był u niego dostępny. Na razie firma może pochwalić się podkręconą odmianą GTC.

GTC to wersja kabriolet Continentala. W tym roku do produkcji weszło auto drugiej generacji, które od starszego brata różni się przede wszystkim wyglądem i wnętrzem. Pod względem technicznym wóz nie odbiega specjalnie od poprzednika. W podstawowej wersji brytyjski kabriolet nadal ma pod maską 12-cylindrowy motor, w którym cylindry ustawione są w układzie W. Co prawda wraz z wprowadzeniem do produkcji Continentala II generacji Bentley powiększył ofertę silnikową o widlastą ósemkę, ale większości osób obecne Bentleye kojarzą się właśnie z tą większą jednostką napędową.

Ma ona 6 l objętości skokowej i w Continentalu GTC charakteryzuje się mocą 575 KM przy 6000 obr./min i maksymalny momentem obrotowym 700 Nm dostępnym już od 1700 obr./min. Kosztujący 3270 euro nowy moduł sterujący silnikiem, który przygotowało Wheelsandmore, podnosi moc agregatu do 635 KM, a moment obrotowy do 760 Nm. Z pewnością poprawy parametrów jednostki dokonano, zwiększając ciśnienie doładowania obu turbosprężarek.

Tak jak poprzednio, teraz Continental GTC również korzysta z napędu na obie osie. Z jednostki silnikowej moc płynie jednak najpierw do 8-biegowej automatycznej skrzyni przekładniowej.

Dodatkowe 15 KM mocy 18 Nm momentu tuner uzyskał, instalując sportowy „wydech” z reaktorami katalitycznymi i tłumikami o zmniejszonych oporach przepływu. Taki zestaw to wydatek 5200 euro.

Obraz

Optycznie samochód po przeróbkach prawie nie różni się od fabrycznego. Różnica tkwi tylko w kołach. Tradycyjnie dla siebie Wheelsandmore zaproponowało felgi 6Sporz[sup]2[/sup] o średnicy 21” i szerokości 10,5” na obu osiach. Opony firmy Continental mają rozmiar 295/30 R 21. Za komplet kół trzeba zapłacić 11 800 euro.

Dane techniczne

  • Typ: W12
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5998 cmsup3/sup
  • Doładowanie: 2 turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 650 KM przy 6000 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 108,37 KM/l (seryjny – 95,87 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 778 Nm przy 1700 obr./min
  • Skrzynia biegów: 8-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 405 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 335 mm
  • Koła przednie: 10,5 x 21” 6Sporzsup2/sup
  • Koła tylne: 10,5 x 21” 6sporzsup2/sup
  • Opony przednie: 295/30 R 21 Continental
  • Opony tylne: 295/30 R 21 Continental

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 2495 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,84 kg/KM (seryjny – 4,34 kg/KM)
  • Długość: 4806 mm
  • Szerokość: 1944 mm
  • Wysokość: 1403 mm
  • Rozstaw osi: 2746 mm
  • Slider item
  • Slider item
[1/2]

Źródło: Wheelsandmore

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)