Nowe Maserati GranSport - krewny Alfy Romeo 4C do walki z Porsche 911 Turbo

Podczas gdy Porsche szykuje maszynę do walki z Ferrari 458 Italia, zapowiada się, że Maserati może spróbować uderzyć w serce legendarnej marki z Niemiec – model 911. Dyrektor Maserati – Harald Wester ujawnił, że rozważane jest mniejsze niż GranTurismo sportowe auto z centralnie umieszczonym silnikiem. W grę wchodziłoby nazwanie włoskiego sportowca znaną już nazwą – GranSport.

Maserati Garbin koncept
Maserati Garbin koncept
Mariusz Zmysłowski

16.06.2012 | aktual.: 13.10.2022 13:57

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Podczas gdy Porsche szykuje maszynę do walki z Ferrari 458 Italia, zapowiada się, że Maserati może spróbować uderzyć w serce legendarnej marki z Niemiec – model 911. Dyrektor Maserati – Harald Wester ujawnił, że rozważane jest mniejsze niż GranTurismo sportowe auto z centralnie umieszczonym silnikiem. W grę wchodziłoby nazwanie włoskiego sportowca znaną już nazwą – GranSport.

CEO sportowej marki z trójzębem w logo stwierdził, że byłaby to zapewne konstrukcja zbliżona do Alfy Romeo 4C, tyle tylko, że stworzona tak, by wpisywała się w charakter Maserati. Harald Wester szacuje długość auta na około 4,4 m. Nadwozie miałoby być monokokpitem z kompozytu z włókna węglowego. Dzięki temu masa tej maszyny wynosiłaby około 1200 kg. Osiągnięcie takiego ciężaru samochodu to w tym przypadku duże wyzwanie, ponieważ na pokład potencjalnego GranSporta miałby trafić silnik V8 o pojemności 4,7 l, o mocy 460 KM. Wester nie wykluczył również jej doładowanej wersji bądź innego V8 turbo.

CEO Maserati jest świadomy tego, że moc to nie wszystko. W wywiadzie powiedział, że ewentualny konkurent Porsche 911 Turbo prowadziłby się lepiej niż niemiecki rywal. W przypadku wejścia tej maszyny do produkcji, nie będzie ona w żaden sposób limitowana. Mimo to szacowana wielkość sprzedaży wynosi według Westera 1500 do 2000 sztuk rocznie.

Obecnie Maserati z centralnie umieszczoną jednostką pozostaje w sferze marzeń. Rozwój tego pomysłu jak na razie nie dostał zielonego światła. Jeśli jednak doszłoby do uruchomienia produkcji, nastąpiłoby to prawdopodobnie w 2015 roku.

Źródło: WCF

Źródło artykułu:WP Autokult
FerrariMaseratiPorsche
Komentarze (0)