Nowe logo marki wywołało burzę. Wyciekł list pracowników
Nowy początek marki Jaguar wzbudził kontrowersje nie tylko wśród fanów motoryzacji, ale także w samym zespole projektowym producenta. Wewnętrzne napięcia ujawnił nieopublikowany list, o którym donosi serwis Carscoops.
15.01.2025 | aktual.: 15.01.2025 12:57
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Według informacji podanych przez serwis Carscoops, powołujący się na Autocar India, zespół projektowy Jaguara wyraził swoje niezadowolenie z powodu decyzji o zleceniu prac nad nowym logo zewnętrznej agencji. W liście skierowanym do dyrektora kreatywnego Gerry'ego McGoverna, projektanci poczuli się pominięci i podważeni.
Zobacz także
"Czujemy, że logo nie łączy się z narracją i wizualną tożsamością produktów Panthera" – napisali designerzy w liście podpisanym przez około 30 członków zespołu. Podkreślili, że decyzja o outsourcingu podważyła ich wysiłki i zaangażowanie w rozwój marki.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Prace nad nową identyfikacją wizualną powierzono firmie Accenture Interactive, która w 2021 roku przejęła agencję kreatywną Jaguara, Spark44. Ten krok wydaje się być jednym z głównych źródeł frustracji wewnątrz firmy. "Jako zespół współpracowaliśmy w naszych dyscyplinach projektowych dla całościowego celu i narracji nowoczesnego luksusu potrzebnych dla projektu" – podkreślili projektanci.
Odnieśli się też bezpośrednio do nowego logo stworzonego przez zewnętrzną agencję. zarzucili nowemu logo brak oryginalności i niezgodność z duchem marki. "Na produkcie wydaje się zbyt zaokrąglone i zabawne. Zauważono również, że logo wykazuje bliskie podobieństwa do innych marek, podczas gdy powinno być "kopią niczego" – kontynuowali w liście.