Nowe logo marki wywołało burzę. Wyciekł list pracowników

Nowy początek marki Jaguar wzbudził kontrowersje nie tylko wśród fanów motoryzacji, ale także w samym zespole projektowym producenta. Wewnętrzne napięcia ujawnił nieopublikowany list, o którym donosi serwis Carscoops.

Nowy koncept Jaguara
Nowy koncept Jaguara
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Jaguar
Aleksander Ruciński

15.01.2025 | aktual.: 15.01.2025 12:57

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Według informacji podanych przez serwis Carscoops, powołujący się na Autocar India, zespół projektowy Jaguara wyraził swoje niezadowolenie z powodu decyzji o zleceniu prac nad nowym logo zewnętrznej agencji. W liście skierowanym do dyrektora kreatywnego Gerry'ego McGoverna, projektanci poczuli się pominięci i podważeni.

"Czujemy, że logo nie łączy się z narracją i wizualną tożsamością produktów Panthera" – napisali designerzy w liście podpisanym przez około 30 członków zespołu. Podkreślili, że decyzja o outsourcingu podważyła ich wysiłki i zaangażowanie w rozwój marki.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Prace nad nową identyfikacją wizualną powierzono firmie Accenture Interactive, która w 2021 roku przejęła agencję kreatywną Jaguara, Spark44. Ten krok wydaje się być jednym z głównych źródeł frustracji wewnątrz firmy. "Jako zespół współpracowaliśmy w naszych dyscyplinach projektowych dla całościowego celu i narracji nowoczesnego luksusu potrzebnych dla projektu" – podkreślili projektanci.

Nowe logo Jaguara
Nowe logo Jaguara© Materiały prasowe

Odnieśli się też bezpośrednio do nowego logo stworzonego przez zewnętrzną agencję. zarzucili nowemu logo brak oryginalności i niezgodność z duchem marki. "Na produkcie wydaje się zbyt zaokrąglone i zabawne. Zauważono również, że logo wykazuje bliskie podobieństwa do innych marek, podczas gdy powinno być "kopią niczego" – kontynuowali w liście.

Komentarze (2)