Nowe Ferrari 488 GTB - mniej litrów, więcej mocy
Przed publicznym debiutem w Genewie Ferrari przedstawiło następcę modelu 458 Italia.
03.02.2015 | aktual.: 02.10.2022 12:44
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Właściwie Ferrari 488 GTB jest ewolucją Italii. Zmiany są jednak poważne zarówno na nadwoziu, jak i w komorze silnika. O ile modyfikacja stylistyki nie szokuje, prawdziwą rewolucją jest to, co stało się z jednostką napędową. Ferrari zastosowało mniejszy silnik.
Pod pokrywą silnika 488 GTB pracuje turbodoładowane V8 o pojemności 3,9 l. Spadek litrażu nie oznacza redukcji mocy. Przeciwnie - dzięki dwóm turbosprężarkom jednostka ta rozwija 670 KM przy 8000 rpm. Moment obrotowy w nowej maszynie Ferrari wynosi 760 Nm.To znaczny przyrost w stosunku do 458 Italii. W poprzedniku moc generowana z V8 F136 o pojemności 4,5 l wynosiła 570 KM. Moment obrotowy także został znacznie podniesiony. Przybyło aż 220 Nm.
Nowe Ferrari rozwija moc maksymalną o 1000 rpm wcześniej niż 458 Italia. Poprzednik dobijał do swojego maksimum przy czerwonym polu, czyli na poziomie 9000 rpm. Ferrari zapewnia, że mimo to nowe auto będzie świetnie brzmiało i z pewnością nie rozczaruje miłośników marki.
Jednostka napędowa przekazuje moc na koła przez 7-biegową skrzynię dwusprzęgłową. Variable Torque Management ma pomóc w dostarczaniu momentu obrotowego bardzo płynnie i jednocześnie błyskawicznie, gdy tylko kierowca tego będzie chciał.
Poprawione parametry pozwalają przyspieszyć 488 GTB do 100 km/h w 3 sekundy. To czas identyczny z osiąganym przez 458 Speciale. Nowy model zyskuje przewagę dopiero przy wyższych prędkościach. To pozwoliło pobić ekstremalną wersję przeciwnika na torze Fiorano o pół sekundy. Ferrari 488 GTB przejechało tor testowy włoskiej marki w 1:23,0.
Ekstremalnie wysokie parametry silnika to nie wszystko. Liczy się także masa, której w stosunku do 458 Italii ubyło 10 kg. 488 GTB na sucho waży 1370 kg.
Ferrari zapewnia, że 488 GTB jest w stanie dostarczyć mnóstwo emocji na torze również mniej doświadczonym kierowcom. Ma w tym pomóc druga generacja systemu Side Slip Angle Control, który współpracuje z aktywnymi amortyzatorami.
Ferrari 488 GTB zostało wyposażone w płaską podłogę i duży dyfuzor, co ma pozytywnie wpłynąć na niezaburzony przepływ powietrza pod autem i wzmocnić aerodynamiczną siłę dociskową. Na tym nie koniec zmian. 488 GTB zostało także wyposażone w elementy aktywnej aerodynamiki.
Zobacz także
Nazwa modelu pochodzi od pojemności skokowej pojedynczego cylindra jednostki napędowej wyrażonej w centymetrach sześciennych.
Oficjalna prezentacja nowego modelu Ferrari będzie miała miejsce na zbliżających się targach samochodowych w Genewie. Jednocześnie pod jednym dachem zadebiutuje McLaren 675 LT. Zapowiada się poważna bitwa.