Nowe BMW Serii 5 (G30) - premiera

Nowe BMW Serii 5 zadebiutowało nieoficjalnie wczoraj na łamach naszego portalu, natomiast dziś producent podesłał więcej zdjęć i garstkę informacji. Siódma generacja została oficjalnie pokazana, a BMW twierdzi, że stworzyło nowego lidera w segmencie.

BMW Serii 5 (G30)
BMW Serii 5 (G30)
Marcin Łobodziński

13.10.2016 | aktual.: 03.10.2022 17:30

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Nowe BMW Serii 5 ma być lżejsze, wydajniejsze, ma dawać więcej przyjemności z jazdy oraz samego przebywania dzięki nowym elementom wyposażenia. Lekkość zawdzięcza nowej konstrukcji nadwozia, które odchudzono w stosunku do poprzednika średnio o 100 kg, przy jednoczesnym zachowaniu nisko umieszczonego środka ciężkości i perfekcyjnego wyważenia pomiędzy osiami. Karoseria jest sztywniejsza, a badania w tunelu aerodynamicznym pozwoliły osiągnąć niski współczynnik oporu powietrza na poziomie 0,22.

Przekonstruowane zawieszenie oraz ramy pomocnicze mają oferować kierowcy lepsze wyczucie samochodu, a nowością jest nie tylko aktywny układ kierowniczy, dostępny teraz również w wersjach z napędem na cztery koła, ale także elektromechanicznie regulowany stabilizator. W połączeniu z adaptacyjnymi amortyzatorami oraz opcjonalną, tylną osią skrętną, ma być to najlepiej jeżdżąca limuzyna w swoim segmencie.

BMW Serii 5 (G30)
BMW Serii 5 (G30)

Wrażenia z jazdy nie zawsze są priorytetem, dlatego BMW wykonało kolejny krok w dziedzinie autonomii. Kierowca otrzymuje duże wsparcie ze strony samochodu w sytuacjach krytycznych, a także podczas normalnego podróżowania czy w korku. Nowością w BMW Serii 5 jest oprócz asystenta wymijania i ostrzegania przed pojazdami nadjeżdżającymi z boku, asystent zmiany pasa ruchu i asystent toru jazdy. Ten ostatni nadzoruje pasy ruchu oraz sytuację obok auta i poprzez korekty pomaga kierowcy uniknąć grożącej kolizji.

Nowy tempomat z systemem Intelligent Speed Assist odczytuje ograniczenia prędkości i dostosowuje się do nich, ale kierowca może wprowadzić korektę w zakresie +/- 15 km/h. Do prędkości 210 km/h elektronika może przejąć kierowanie, by utrzymać samochód na pasach ruchu.

BMW Serii 5 (G30)
BMW Serii 5 (G30)

Tak jak w każdym nowym aucie klasy premium, nowa Seria 5 oferuje kierowcy kilka nowości w zakresie komunikacji z samochodem. Usługa Microsoft Exchange umożliwia użytkownikom Microsoft Office 365 synchronizację poczty elektronicznej, kalendarzy i kontaktów oraz ich edycję w pojeździe. Opcjonalna funkcja Remote Parking pozwala parkować BMW w ciasnych miejscach zdalnie, za pomocą kluczyka z pilotem. Z kolei funkcja Remote 3D View pokazuje kierowcy na smartfonie trójwymiarowy obraz otoczenia pojazdu, dając mu kontrolę nad nim również na odległość.

BMW Serii 5 (G30)
BMW Serii 5 (G30)

Kabinę zaprojektowano od nowa z uwzględnieniem jeszcze wyższego poziomu ergonomii. Układ iDrive nowej generacji ma zapewniać bardziej intuicyjną obsługę, a wszystkie informacje z systemu multimedialnego są wyświetlane na ekranie o wysokiej rozdzielczości i przekątnej 10,25 cala. Wiele funkcji można obsługiwać gestami, bez dotykania ekranu czy joysticka. Wyświetlacz Head-Up ma w porównaniu poprzednim o 70 proc. większą powierzchnię projekcji, na której pojawi się jeszcze więcej informacji. Kabina zapewnia wyższą przestronność, a o izolację od dźwięków otoczenia dbają specjalnie w tym celu zaprojektowane szyby oraz podsufitka.

Przejdźmy teraz do podstaw. Siódma generacja Serii 5 mierzy 4936 mm długości, 1868 mm szerokości i 1479 mm wysokości. Rozstaw osi to 2975 mm. Wersja z 2-litrowym silnikiem benzynowym waży od 1540 do 1595 kg wg. normy DIN, zależnie od rodzaju układu napędowego. Niska masa pozwoliła osiągnąć ładowność na poziomie 660 kg, a jest co załadować, bo bagażnik ma pojemność 530 litrów.

BMW Serii 5 (G30)
BMW Serii 5 (G30)

Nowe BMW Serii 5 może być wyposażone w jeden z sześciu silników o następujących oznaczeniach i parametrach:

  • 530i – benzynowy 2.0 - 252 KM i 350 Nm przy 1450-4800 obr./min.,
  • 540i – benzynowy 3.0 – 340 KM i 450 Nm przy 1380-5200 obr./min.
  • 520d – diesel 2.0 - 190 KM i 400 Nm przy 1750-2500 obr./min.
  • 530d – diesel 3.0 - 265 KM i 620 Nm przy 2000-2500 obr./min.
  • 530e – benzynowy 2.0 + hybryda plug-in – 252 KM i 420 Nm przy 1450-4000 obr/min.
  • M550i – benzynowy 4.4 – 462 KM i 650 Nm od 1800 obr./min.

Każdy z tych silników może być łączony z napędem xDrive oprócz hybrydy 530e, przy czym wersja M550i ma go w standardzie. Również automatyczna skrzynia Steptronic o ośmiu przełożeniach jest wyposażeniem przeznaczonym dla każdego modelu. Sześciobiegową przekładnię manualną można wybrać jedynie do tylnonapędowego 520d.

BMW Serii 5 (G30)
BMW Serii 5 (G30)

Warto zwrócić uwagę na to, że M550i jest prawie tak samo mocne jak M5 generacji E60. Auto dzięki doładowanemu silnikowi V8 rozwija moc 462 KM, co pozwala mu uzyskać przyspieszenie do 100 km/h w 4 sekundy. Jest to wersja, która może być atrakcyjniejsza - biorąc pod uwagę cenę i osiągi - od M5, a przy tym bezpieczniejsza i równie szybka na drodze.

Nowe BMW Serii 5 (G30) - zdjęcia

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/159]
Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (79)