Nowe BMW Serii 1 jest znacznie tańsze niż poprzednik - ceny w Polsce
Zupełnie nowe BMW Serii 1 właśnie wjeżdża do polskich salonów. Pod względem konstrukcyjnym jest to auto zupełnie inne niż poprzednik. Przedni napęd i silnik umieszczony poprzecznie nie każdemu przypadną do gustu. Prostsze rozwiązania przekładają się jednak na znacznie niższą cenę.
24.09.2019 | aktual.: 22.03.2023 17:59
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Nowe BMW Serii 1 wygląda podobnie jak poprzednik, choć jest od niego delikatnie krótsze. Nadwozie mierzy 432 cm długości, 180 cm szerokości i 143 cm wysokości. Rozstaw osi także zmalał o dwa centymetry. Mimo to producent twierdzi, że auto zapewni sporą przestrzeń w kabinie. Wszystko za sprawą zupełnie nowej konstrukcji - Seria 1 po raz pierwszy w historii jest pojazdem przednionapędowym z poprzecznie umieszczonym silnikiem.
Zobacz także
Prostsze rozwiązania przekładają się przede wszystkim na większy bagażnik o pojemności 380 litrów. Znajdują też swoje odzwierciedlenie w cenie. Za bazowy wariant ze 140-konnym silnikiem benzynowym zapłacimy 105 900 zł. To o 4700 zł mniej niż trzeba było wyłożyć dotychczas za poprzednika ze 136-konnym silnikiem.
Idąc dalej, różnice są jeszcze większe. Ci, którzy zdecydują się na 116-konnego diesla, zapłacą 113 500 zł. W poprzedniku było to co najmniej 124 453 zł. Najwięcej zaoszczędzimy natomiast kupując topową odmianę M135i z napędem xDrive, 8-stopniowym automatem i 306-konną jednostką benzynową. Taki wariant wyceniono na 192 900 zł. To o 15 200 zł mniej niż dotychczas, choć poprzednia generacja dysponowała nieco mocniejszą, 340-konną jednostką.
Ceny nowego BMW Serii 1
118i (140 KM, man6) – od 105 900 zł
M135i (306 KM, xDrive, aut8) – od 192 900 zł
116d (116 KM, man6) – od 113 500 zł
118d (150 KM, man6) – od 123 400 zł
120d (190 KM, xDrive, aut8) – od 146 800 zł
Zmiany konstrukcyjne jakie przynosi najnowsza odsłona Serii 1 z pewnością nie przypadną do gustu najbardziej zagorzałym fanom marki. Trzeba jednak przyznać, że na tle konkurentów, auto stanowi całkiem atrakcyjną propozycję. Za podobnie skonfigurowane Audi A3 zapłacimy bowiem 112 400 zł. Mercedes klasy A startuje natomiast od kwoty 110 300 zł. BMW jest więc nie tylko najnowszą, ale i najtańszą ofertą spośród niemieckiej trójcy premium.