Nowe Audi TT - czas dorosnąć? [aktualizacja]

Nowe Audi TT jedzie do Genewy. Zadebiutuje razem z odmianą TTS.

Nowe Audi TT - czas dorosnąć? [aktualizacja]
Piotr Wereszczyński

04.03.2014 | aktual.: 18.04.2023 10:44

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Nietypowa prapremiera Audi TT nie była chyba częścią planu niemieckiego producenta. Niewykluczone, że to właśnie wyciek zdjęć przed targami w Genewie przekonał go do opublikowania danych technicznych samochodu. Czy warto czekać na nowe TT?

Obraz

Nadwozie auta nie przeszło rewolucyjnej metamorfozy. Styliści Audi zrobili dokładnie to samo co w przypadku innych modeli tej firmy, czyli uporządkowali pas przedni i tylny, wprowadzając więcej prostych linii. Jak to zwykle bywa, znajdą się zarówno zwolennicy, jak i przeciwnicy takiego rozwiązania, jednak wydaje mi się, że w dziale projektowym nie posypałyby się głowy, gdyby nadwozie miało więcej polotu.

Obraz

Dokładnie to samo można powiedzieć o wnętrzu. Zmiana, która od razu rzuca się w oczy, to ciekłokrystaliczny wyświetlacz, który zastąpił tradycyjne zegary. Ekran o imponującej przekątnej 12,3 cala pełni funkcję nie tylko prędkościomierza, ale też zastępuje komputer pokładowy, system multimedialny czy nawigację. Moim zdaniem lewa część deski rozdzielczej nie jest najszczęśliwszym miejscem na umieszczenie wszystkich aktualnych informacji o samochodzie. Dobrze, że pasażer ma do dyspozycji przynajmniej własny panel klimatyzacji.

Obraz

W czasach walki o niskie zużycie paliwa koniecznością była redukcja masy auta. Nowe Audi TT jest lżejsze o 50 kg od poprzednika (dane dla wersji 2,0 TFSI) i - jak zapewnia producent - prowadzi się od niego znacznie lepiej. Podczas zabaw na torze pomoże również najnowsza generacja systemu Audi magnetic ride (adaptacyjne zawieszenie), napęd quattro i progresywne wspomaganie układu kierowniczego.

Obraz

Pod maską trzeciej generacji niemieckiego coupé w chwili debiutu będzie mógł znaleźć się jeden z trzech 4-cylindrowych silników:

Napęd w przypadku słabszych wersji będzie trafiał na koła przednie za pomocą 6-biegowej skrzyni manualnej lub na obie osie za pośrednictwem przekładni S Tronic. Klienci decydujący się na odmianę TTS będą mogli wybrać typ skrzyni biegów, jednak w tym wypadku napęd wyłącznie na przednią oś nie miałby sensu - quattro to jedyna opcja.

Obraz

Różnice między TT i TTS nie kończą się na silniku. Jak przystało na samochód mający dawać więcej radości z jazdy, 310-konna wersja nowego niemieckiego coupé ma w rękawie kilka asów, które mogą zachęcić zamożniejszych klientów. W standardzie jest m.in. obniżone o 10 mm zawieszenie, standardowy system Audi drive select (opcja w TT) oraz nowe zaciski hamulców przednich.

Auto z bliska będzie można oglądać oczywiście w Genewie, gdzie może stanąć obok np. Audi S3 Cabriolet. Do sprzedaży wejdzie jeszcze w tym roku, jednak ceny zostaną podane najprawdopodobniej dopiero po genewskim salonie.

Audi TT - galeria

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/16]

Audi TTS - galeria

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/11]

Audi TT/TTS - szkice

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/47]

[aktualizacja 5 marca]

Oto pierwsze filmy prezentujące proces budowy nowego Audi TT oraz samochód w ruchu:

2015 Audi TT Coupe

2015 Audi TT & TTS Coupe - the design

2015 Audi TT na żywo w Genewie

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/6]

New Audi TT S walkaround Geneva Motor Show 2014

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (12)
model silnik moc moment obrotowy przyspieszenie 0-100 km/h prędkość maksymalna
TT 2,0 TFSI 230 KM 370 Nm 6,0 s 250 km/h
TT 2,0 TDI 184 KM 380 Nm 7,2 s 235km/h
TTS 2,0 TFSI 310 KM 380 Nm 4,7 s 250 km/h