Nowe Audi TT - czas dorosnąć? [aktualizacja]
Nowe Audi TT jedzie do Genewy. Zadebiutuje razem z odmianą TTS.
04.03.2014 | aktual.: 18.04.2023 10:44
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Nietypowa prapremiera Audi TT nie była chyba częścią planu niemieckiego producenta. Niewykluczone, że to właśnie wyciek zdjęć przed targami w Genewie przekonał go do opublikowania danych technicznych samochodu. Czy warto czekać na nowe TT?
Nadwozie auta nie przeszło rewolucyjnej metamorfozy. Styliści Audi zrobili dokładnie to samo co w przypadku innych modeli tej firmy, czyli uporządkowali pas przedni i tylny, wprowadzając więcej prostych linii. Jak to zwykle bywa, znajdą się zarówno zwolennicy, jak i przeciwnicy takiego rozwiązania, jednak wydaje mi się, że w dziale projektowym nie posypałyby się głowy, gdyby nadwozie miało więcej polotu.
Dokładnie to samo można powiedzieć o wnętrzu. Zmiana, która od razu rzuca się w oczy, to ciekłokrystaliczny wyświetlacz, który zastąpił tradycyjne zegary. Ekran o imponującej przekątnej 12,3 cala pełni funkcję nie tylko prędkościomierza, ale też zastępuje komputer pokładowy, system multimedialny czy nawigację. Moim zdaniem lewa część deski rozdzielczej nie jest najszczęśliwszym miejscem na umieszczenie wszystkich aktualnych informacji o samochodzie. Dobrze, że pasażer ma do dyspozycji przynajmniej własny panel klimatyzacji.
W czasach walki o niskie zużycie paliwa koniecznością była redukcja masy auta. Nowe Audi TT jest lżejsze o 50 kg od poprzednika (dane dla wersji 2,0 TFSI) i - jak zapewnia producent - prowadzi się od niego znacznie lepiej. Podczas zabaw na torze pomoże również najnowsza generacja systemu Audi magnetic ride (adaptacyjne zawieszenie), napęd quattro i progresywne wspomaganie układu kierowniczego.
Pod maską trzeciej generacji niemieckiego coupé w chwili debiutu będzie mógł znaleźć się jeden z trzech 4-cylindrowych silników:
model | silnik | moc | moment obrotowy | przyspieszenie 0-100 km/h | prędkość maksymalna |
TT | 2,0 TFSI | 230 KM | 370 Nm | 6,0 s | 250 km/h |
TT | 2,0 TDI | 184 KM | 380 Nm | 7,2 s | 235km/h |
TTS | 2,0 TFSI | 310 KM | 380 Nm | 4,7 s | 250 km/h |