Nowa Toyota Supra może doczekać się jeszcze mocniejszej odmiany GRMN – zdradził główny inżynier tego modelu
Nowa Toyota Supra to jeden z najbardziej oczekiwanych modeli ostatnich lat. Wielki powrót kultowej nazwy wiąże się z wielkimi nadziejami fanów motoryzacji. Właśnie dowiedzieliśmy się, że to może nie być ostatnie słowo Japończyków i już rozważają stworzenie mocniejszej i szybszej odmiany.
25.06.2018 | aktual.: 14.10.2022 14:46
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Toyota zapowiada Suprę już od dłuższego, co skutecznie buduje napięcie i śrubuje oczekiwania związane z tym modelem. Powstaje on wspólnie z BMW Z4 i będzie napędzany silnikiem niemieckiej marki. Wspólna będzie też platforma i skrzynia biegów. Jednak inżynierowie zapewniają, że bliźniacze samochody będą różnić się nie tylko wyglądem, ale i charakterystyką. Wszystko przez różne zawieszenie o oprogramowanie sterujące jednostką napędową.
Pod maską ma się znaleźć 6-cylindrowy silnik z podwójnym doładowaniem. Mówi się o przekazywanej na tył mocy 355-450 KM (w zależności od źródeł), czyli nawet ponad dwukrotnie wyższej niż w Toyocie GT86. Jest jednak szansa, że na tym się nie skończy i Japończycy pójdą jeszcze krok dalej tworząc odmianę GRMN.
– Chciałbym zobaczyć taki samochód – powiedział z Tetsuya Tada, główny inżynier odpowiadający za nową Suprę, zapytane o możliwość powstania odmiany GRMN. – Przygotowujemy się do tego.
Taką wypowiedź można traktować już dość poważnie. I wydaje się, że Toyota już poczyniła pierwsze kroki w kierunku stworzenia bardziej ekstremalnej Supry. Tym bardziej, że Japończycy chcą rozwijać auta sygnowane przez swój sportowy oddział Gazoo Racing.
W Japonii już oferowanych jest 10 modeli z pakietami GR. A w Europie pojawiła się najszybsza odmiana Yarisa, czyli 212-konny hot hatch nazwany GRMN. Zatem pojawienie się takiej wersji nowej Supry po kilka latach od jej premiery wydaje się logiczne.
Tada został też zapytany przez dziennikarzy o możliwych następców Celiki i modelu MR2. Choć tutaj odpowiedź była bardziej wymijająca, to inżynier przyznał, że od powstania Gazoo Racing mają większe możliwości tworzenia samochodów sportowych. Warto przy tym zwrócić uwagę, że między Toyotą GT86, a dużo szybszą i droższą nową Suprą jest miejsce na pośredni model.