Nowa Toyota Avensis z efektywnymi napędami
W Genewie zadebiutowała nowa Toyota Avensis, która przeszła obszerny facelifting i otrzymała nowe silniki.
03.03.2015 | aktual.: 02.10.2022 10:49
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Avensis został przestylizowany według języka o nawie „Keen Look" i „Under Priority". Auto stało się dłuższe o 40 mm, dostało reflektory i światła tylne w technologii LED oraz nowe wzory felg aluminiowych.
Samochód mierzy 4750 mm długości, 1810 mm szerokości i 1480 mm wysokości. Rozstaw osi to 2700 mm. Kombi jest dłuższe o 70 mm i ma bagażnik o pojemności 543 litry. Sedan ma kufer o pojemności 509 litrów.
Głównym celem podczas projektowania wnętrza było osiągnięcie wyższego komfortu jazdy i jakości wykonania. Deskę rozdzielczą podzielono wizualnie na dwa poziomy. W górnym znajduje się tablica wskaźników z nowym, 4,2-calowym ekranem komputera pokładowego. Dolna część zawiera 8-calowy ekran dotykowy do obsługi multimediów Toyota Touch 2. Poprawiono materiały, a niektóre elementy wykończono chromem po to, by wnętrze sprawiało wrażenie lepszej jakości. Nowe są fotele przednie, które poprawiono pod względem kształtu. Wnętrze dodatkowo wyciszono.
Gamę silnikową częściowo odświeżono, a po części całkowicie zmieniono. Silniki benzynowe o pojemności od 1,6 do 2,0 litra to znana dobrze rodzina Valvematic. Tym silnikom zwiększono stopień sprężania, poprawiono układ wtryskowy oraz zastosowano niektóre materiały charakteryzujące się zmniejszonym tarciem.
Zupełnie nowe są silniki Diesla oznaczone jako D-4D, nieoficjalnie dostarczane przez BMW. Mniejsza jednostka o pojemności 1,6 l jest lżejsza wraz ze skrzynią biegów od poprzedniej o 20 kg i generuje 112 KM oraz 270 Nm. Większa 2-litrowa osiąga moc 143 KM i moment obrotowy 320 Nm.
Szczegółowe dane techniczne
Nowa Toyota Avensis zadebiutuje w salonach Toyoty w Polsce w czerwcu 2015 roku. Zamówienia można składać od marca.