Nowa skóra – Project Kahn Q7 3.0 TDI quattro (2012)

Project Kahn opracowało projekt nowego pakietu stylistycznego do Audi Q7. Tuner przedstawia go na wersji 3.0 TDI quattro, przy okazji zwiększając moc silnika i modyfikując wnętrze auta. Czy takie Q7 jest ładniejsze od fabrycznego?

Nowa skóra – Project Kahn Q7 3.0 TDI quattro (2012)
Olgierd Lachowski

21.02.2012 | aktual.: 07.10.2022 19:16

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Project Kahn opracowało projekt nowego pakietu stylistycznego do Audi Q7. Tuner przedstawia go na wersji 3.0 TDI quattro, przy okazji zwiększając moc silnika i modyfikując wnętrze auta. Czy takie Q7 jest ładniejsze od fabrycznego?

Optyczne zmiany obejmują inne przednie błotniki, które wyposażono w otwory wentylacyjne i poszerzające nakładki, dodatki na boki przedniego zderzaka, listwy na tylne drzwi i na tylne błotniki, a także fartuch na tylny zderzak i spojler dachowy. Trochę tego jest, jednak auto nie zmieniło radykalnie wyglądu.

Obraz

Audi Q7 zostało wyposażone w koła z felgami projektu Kahn Design o rozmiarze 22”. Są to obręcze z serii RSX.

Wreszcie Brytyjczycy pokazali (a nie tylko napisali o tym) zmodyfikowane wnętrze. Głównym materiałem tapicerskim jest czarna skóra, którą gdzieniegdzie przecina skóra barwy czerwonej. Na czerwony wymieniono też cyferblat obrotomierza, a nakładki na pedały i klamki wewnętrzne są aluminiowe.

Obraz

Samochód ma 3,0-litrowy turbodoładowany wysokoprężny silnik V6. Nie wiadomo dokładnie, jakimi środkami Kahn Design podniosło moc motoru – można się domyślać, że przez wymianę ECU. Ma on teraz 236 KM mocy maksymalnej, a to o 32 KM więcej niż w wersji fabrycznej. Nie są znane ani bliższe parametry jednostki napędowej (np. moment obrotowy), ani też osiągi poprawionego Audi.

Obraz

Modyfikacje proponowane przez Kahn Design zdecydowanie nie należą do tanich. Za gotowy wóz trzeba zapłacić 61 875 funtów, co przy cenie podstawowej wynoszącej 39 995 funtów w Wielkiej Brytanii oznacza, że koszt tuningu to prawie 22 tys. funtów, czyli bardzo dużo.

Dane techniczne

  • Typ: V6, ZS
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2967 cmsup3/sup
  • Doładowanie: turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 236 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 79,54 KM (seryjny – 68,76 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 8-biegowa, automatyczna Tiptronic
  • Typ napędu: na wszystkie koła quattro

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 22” RSX
  • Koła tylne: 22” RSX

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 2345 kg
  • Stosunek masy do mocy: 9,94 kg/KM (seryjny – 11,50 kg/KM)
  • Długość: 5089 mm
  • Szerokość: 1983 mm
  • Wysokość: 1729 mm
  • Rozstaw osi: 3002 mmblock position=\inside6379/block

Źródło: carscoop

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)