Nowa skóra Bentleya – Mansory Continental GT (2011)

W tym roku zadebiutował nowy Continental GT. Nowa wersja Bentleya w produkcji nie jest długo, ale już firma Mansory wzięła ją na warsztat. Co z tego wyszło?

Nowa skóra Bentleya – Mansory Continental GT (2011)
Olgierd Lachowski

17.12.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:44

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

W tym roku zadebiutował nowy Continental GT. Nowa wersja Bentleya w produkcji nie jest długo, ale już firma Mansory wzięła ją na warsztat. Co z tego wyszło?

Bentley Continental GT należy do tej nielicznej grupy aut, w których w zasadzie żadne modyfikacje wizualne nie wyglądają dobrze. Wyjątkiem są jedynie koła. Działania Mansory tylko potwierdzają to, że nadwozie tego wozu lepiej zostawić w spokoju.

Niestety tuner z Niemiec nie powstrzymał się od zmian. Pojawiła się listwa pod przednim zderzakiem, listwy z otworami na progach i malutka listewka na pokrywie bagażnika. Są to nowe elementy wykonane z włókna węglowego. Z tego samego materiału pracownicy Mansory zrobili pokrywę silnika, oprawki lusterek i imitację tylnego dyfuzora oraz spojler pod tylnym oknem.

Obraz

Przy okazji zamalowano na biało chromowane ramki okienne i inne wstawki na karoserii. Ale to akurat dobrze, bo wtedy Continental wyglądałby jeszcze gorzej. W całym tym zestawie dobrze prezentują się tylko koła z 22-calowymi felgami.

Brytyjski arystokrata jest napędzany widlastym (układ W) silnikiem o 12 cylindrach, który ma objętość skokową 6,0 l. Do pomocy jednostce napędowej producent „oddelegował” dwie turbosprężarki, dzięki którym motor wytwarza moc 575 KM przy 6000 obr./min i moment obrotowy 750 Nm już przy 1750 obr./min.

Obraz

Tuner wymienił układ wydechowy, którego miejsce zajął sportowy odpowiednik, oraz centralną jednostkę napędową – w tej zmieniono oprogramowanie. Te dwie proste operacje pozwoliły na zwiększenie mocy jednostki napędowej do aż 672 KM, a maksymalnego momentu obrotowego do 780 Nm.

W kabinie tuner zmienił prawie całą tapicerkę. To auto jest wozem prezentacyjnym, dlatego w środku widać tak dziwną mieszankę kolorów. Na szczęście klienci oczywiście mają prawo wyboru własnych ulubionych barw.

Obraz

Mansory nie informuje ile kosztuje u nich tuning Bentleya, ale z pewnością są to sumy zawrotne i ta wiedza zwykłym śmiertelnikom nie jest potrzebna.

Dane techniczne

  • Typ: W12
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5998 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 672 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 112,04 KM/l (seryjny – 95,87 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 780 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 405 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 335 mm
  • Koła przednie: 10,0 x 22″
  • Koła tylne: 10,0 x 22″
  • Opony przednie: 295/25 R 22
  • Opony tylne: 295/25 R 22

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 2320 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,45 kg/KM (seryjny – 4,04 kg/KM)
  • Długość: 4806 mm
  • Szerokość: 1944 mm
  • Wysokość: 1404 mm
  • Rozstaw osi: 2746 mmblock position=\inside6754/blockblock position=\inside6754/block

Źródło: autoblog

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)