Nowa fabryka silników Volkswagena w Rosji - umowa podpisana

Nowa fabryka silników od 2015 roku produkować będzie 150 000 jednostek napędowych rocznie. Volkswagen zrealizuje tym samym swoje cele i wcześniej zawarte porozumienia.

Nowa fabryka silników Volkswagena w Rosji - zawarcie umowy
Nowa fabryka silników Volkswagena w Rosji - zawarcie umowy
Piotr Ślusarczyk

30.08.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:50

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Nowa fabryka silników od 2015 roku produkować będzie 150 000 jednostek napędowych rocznie. Volkswagen zrealizuje tym samym swoje cele i wcześniej zawarte porozumienia.

W 2011 roku Volkswagen zawarł umowę z rządem rosyjskim. Jej postanowieniem było, że od 2016 roku co najmniej 30% produkowanych w Rosji samochodów będzie mieć silniki również wytwarzane na miejscu.

Poza tym rynek rosyjski jest po prostu dla Volkswagena bardzo ważny. Wspomina zresztą o tym sam prezes zarządu Volkswagen AG - Martin Winterkorn:

Rosja jest dla koncernu Volkswagen najważniejszym strategicznym rynkiem rozwojowym w Europie. Do 2018 roku chcemy sprzedawać tutaj rocznie pół miliona samochodów. W tym celu zainwestujemy ponownie około miliarda euro w lokalną produkcję i nowe modele. Nasza nowa fabryka silników pokazuje, że koncern Volkswagen pozostaje mocnym motorem rosyjskiego przemysłu motoryzacyjnego i całej rosyjskiej gospodarki.

W nową fabrykę Volkswagen zainwestuje około 250 mln euro. Obiekt umiejscowiony w Kałudze produkować będzie 150 000 silników EA211 rocznie. Szczególnie skupi się na składaniu silników o pojemności 1,6 l. Fabryka o powierzchni 30 000 m[sup]2[/sup] zaopatrywać będzie w silniki Volkswagen Group Rus w Kałudze oraz produkujący na zlecenie zakład GAZ w Niżnym Nowogrodzie.

Koncern Volkswagen buduje fabrykę silników w Rosji

Koncern Volkswagen rozwija swoje możliwości produkcyjne w Rosji. Prof. dr Martin Winterkorn, Prezes Zarządu Volkswagen AG i Anatolij Artamonow, gubernator obwodu Kaługa, podpisali w Moskwie umowę o budowę fabryki silników w Kałudze. Koncern Volkswagen zainwestuje około 250 mln euro w nowy zakład, w którym od 2015 roku będzie produkowana nowoczesna generacja silników EA211. Wydajność produkcyjna przewidziana jest na 150.000 jednostek rocznie. Fabryka silników powstanie w bezpośrednim sąsiedztwie zakładów Volkswagena w Kałudze.

„Rosja jest dla koncernu Volkswagen najważniejszym strategicznym rynkiem rozwojowym w Europie. Do 2018 roku chcemy sprzedawać tutaj rocznie pół miliona samochodów. W tym celu zainwestujemy ponownie około miliarda euro w lokalną produkcję i nowe modele” – powiedział prof. dr Martin Winterkorn, Prezes Zarządu Volkswagen AG przy podpisywaniu umowy. „Nasza nowa fabryka silników pokazuje, że koncern Volkswagen pozostaje mocnym motorem rosyjskiego przemysłu motoryzacyjnego i całej rosyjskiej gospodarki.” Silnik, który będzie produkowany w Kałudze, to 1,6-litrowa jednostka napędowa serii EA 211, w której zawarte są najnowsze rozwiązania technologiczne koncernu Volkswagen.

Volkswagen zainwestuje około 250 milionów euro w nowy zakład w Kałudze, który zajmie powierzchnię 30.000 metrów kwadratowych. W 2015 roku fabryka będzie zaopatrywała w silniki zakłady produkcyjne Volkswagen Group Rus w Kałudze oraz produkujący na zlecenie zakład GAZ w Niżnym Nowgorodzie. Planowany zakres produkcji obejmuje korpusy silników, głowice silników ze zintegrowanym montażem, wały korbowe oraz kompletny montaż silników.

Budową fabryki silników Volkswagen rozszerza swoje przemysłowe zaangażowanie w Rosji. Jednocześnie koncern realizuje uzgodnione z rządem rosyjskim pod koniec maja 2011 roku cele dodatkowego porozumienia, które przewiduje,  iż od 2016 roku co najmniej 30 procent produkowanych w Rosji samochodów będzie wyposażonych w produkowane na miejscu silniki.

Dotychczasowe inwestycje koncernu Volkswagen w Rosji wynoszą około miliarda euro. Aby także w przyszłości być w stanie zaspokoić rosnący popyt rosyjskiego rynku motoryzacyjnego, koncern planuje zainwestować w Rosji do 2018 roku kolejny miliard euro w rozwój nowych, dostosowanych do rynku produktów, kolejne lokalizacje produkcji oraz uzgodnioną dzisiaj budowę fabryki silników w Kałudze.

  • Slider item
  • Start der Volkswagen Vollproduktion am Dienstag (20.10.2009) im Volkswagenwerk in Kaluga / Russland. Ein VW-Mitarbeiter säubert ein VW-Logo. Photo: Volkswagen / Friso Gentsch
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Nowa fabryka silników Volkswagena w Rosji - zawarcie umowy
[1/7]

Źródło: Volkswagen

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)