Nowa Corolla z nadwoziem kombi. Touring Sports imponuje mocą
Jak na Toyotę moc 180 KM może robić wrażenie. Zwłaszcza w kombi. Co więcej, dotyczy ona napędu hybrydowego. Po premierze tego samochodu definitywnie pożegnamy Aurisa.
04.09.2018 | aktual.: 14.10.2022 14:54
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Auris hatchback przechodzi do historii za sprawą nowej Toyoty Corolli. To samo stanie się z kombi Auris Touring Sports. Najnowsze wcielenie japońskiego kompaktu zobaczymy podczas Salonu Samochodowego w Paryżu 2 października. Na szczególną uwagę zasługuje mocny napęd hybrydowy.
Konstrukcja oparta na platformie o nazwie GA-C jest jedną z odmian używanego we wszystkich nowych modelach TNGA. Podstawowym źródłem napędu Corolli ma być benzynowa jednostka 1.2 turbo o mocy 116 KM, a zamiast diesli dwie hybrydy do wyboru.
Pierwsza to znane połączenie jednostki 1.8 i silnika elektrycznego o łącznej mocy systemowej 122 KM. Druga odmiana to silnik 2.0 i motor elektryczny, które razem generują 180 KM. Ta wersja ma łączyć ekonomię jazdy hybrydą z osiągami porównywalnymi z jednostką Diesla.
Nowa Toyota Corolla Touring Sports ma ten sam rozstaw osi co hatchback, wynoszący 2700 mm. Zdaniem producenta żadne inne kombi segmentu C nie oferuje tyle miejsca na nogi pasażerów z tyłu. Odległość między przednimi i tylnymi siedzeniami wynosi aż 928 mm. Również bagażnik o pojemności 598 litrów (wg. VDA) jest jednym z największych.
Na liście wyposażenia Touring Sports znajdą się cyfrowe wskaźniki, wyświetlacz head-up, nagłośnienie JBL czy bezprzewodowa ładowarka. O bezpieczeństwo podczas jazdy zadba pakiet Toyota Safety Sense nowej generacji.