Nowa Corolla z nadwoziem kombi. Touring Sports imponuje mocą
Jak na Toyotę moc 180 KM może robić wrażenie. Zwłaszcza w kombi. Co więcej, dotyczy ona napędu hybrydowego. Po premierze tego samochodu definitywnie pożegnamy Aurisa.
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Auris hatchback przechodzi do historii za sprawą nowej Toyoty Corolli. To samo stanie się z kombi Auris Touring Sports. Najnowsze wcielenie japońskiego kompaktu zobaczymy podczas Salonu Samochodowego w Paryżu 2 października. Na szczególną uwagę zasługuje mocny napęd hybrydowy.
Konstrukcja oparta na platformie o nazwie GA-C jest jedną z odmian używanego we wszystkich nowych modelach TNGA. Podstawowym źródłem napędu Corolli ma być benzynowa jednostka 1.2 turbo o mocy 116 KM, a zamiast diesli dwie hybrydy do wyboru.
Pierwsza to znane połączenie jednostki 1.8 i silnika elektrycznego o łącznej mocy systemowej 122 KM. Druga odmiana to silnik 2.0 i motor elektryczny, które razem generują 180 KM. Ta wersja ma łączyć ekonomię jazdy hybrydą z osiągami porównywalnymi z jednostką Diesla.
Nowa Toyota Corolla Touring Sports ma ten sam rozstaw osi co hatchback, wynoszący 2700 mm. Zdaniem producenta żadne inne kombi segmentu C nie oferuje tyle miejsca na nogi pasażerów z tyłu. Odległość między przednimi i tylnymi siedzeniami wynosi aż 928 mm. Również bagażnik o pojemności 598 litrów (wg. VDA) jest jednym z największych.
Na liście wyposażenia Touring Sports znajdą się cyfrowe wskaźniki, wyświetlacz head-up, nagłośnienie JBL czy bezprzewodowa ładowarka. O bezpieczeństwo podczas jazdy zadba pakiet Toyota Safety Sense nowej generacji.