Novitec zabrał się za McLarena 720S Spider. Poprawił nie tylko wygląd, ale też osiągi
Choć trudno uwierzyć mi w to, że "zwykły" wygląd McLarena 720S Spider może komuś nie wystarczyć, to niemiecki tuner Novitec nie tylko w to uwierzył, ale i podjął odpowiednie kroki, by pragnienie tych osób zaspokoić. Po kuracji superauto generuje 805 KM i rozpędzi się do 346 km/h.
10.01.2020 | aktual.: 22.03.2023 16:45
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Niemiecki tuner Novitec już jakiś czas temu zaprezentował swoją propozycję indywidualizacji dla właścicieli McLarena 720S w wersji Coupe. Teraz przyszedł czas na Spidera. Pakiet modyfikacji otrzymał nazwę N-Largo i ozdobi jedynie 15 superaut.
Z zewnątrz auto otrzyma pakiet ospojlerowania z włókna węglowego, który godzinami dopracowywali w tunelu aerodynamicznym tunerzy Noviteca, oraz felgi Vossen o rozmiarze 20 cali z przodu i 21 cali z tyłu. Fakt, samochód z tymi dodatkami wygląda oszałamiająco, ale według mnie traci przez to swój dżentelmeński, brytyjski charakter.
Prace nie ograniczyły się wyłącznie do nadwozia. Inżynierowie namieszali także przy komputerze sterującym jednostką, a układ wydechowy został zaprojektowany od nowa. Poskutkowało to podniesieniem mocy z 720 do 805 KM, a maksymalnego momentu obrotowego – z 770 do 878 Nm.
Podwójnie doładowane, 4-litrowe V8 katapultuje 720S N-Largo Spider do 100 km/h w 2,7 sekundy (o 0,2 sekundy szybciej niż fabryczna wersja), a wskazanie prędkości zatrzyma się na 346 km/h (o 5 km/h więcej niż fabryka przewidziała). Z kolei przyspieszenie od 0 do 200 km/h zajmie teraz tylko 7,5 sekundy (0,4 sekundy szybciej niż zwykły McLaren 720S Spider).
Novitec urządzi wnętrze w całości według upodobań klienta. Skórzano-alcantarowe wykończenie będzie mogło mieć taki odcień, jaki tylko sobie zamarzymy. Oby tylko nikomu nie wpadł do głowy jaskraworożowy.
Choć Novitec nie podał do publicznej wiadomości ceny pakietu N-Largo, z pewnością nie będzie on tani. Między innymi dlatego, że jest limitowany do 15 sztuk, a poza tym, podnosi moc i osiągi samochodu, który w bazowej wersji kosztuje blisko 1,5 mln zł.