Niepozorna rakieta – Vivid GT‑R VR600 (2012)
Dopiero co pisałem o Nissanie GT-R, w którym dłubała firma Switzer, a już jest kolejna propozycja tuningu tej japońskiej maszyny. Tym razem ze swoją ofertą wychodzi warsztat Vivid Racing, który proponuje podkręcenie 550-konnego wozu do ponad 600 KM.
18.08.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:48
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Dopiero co pisałem o Nissanie GT-R, w którym dłubała firma Switzer, a już jest kolejna propozycja tuningu tej japońskiej maszyny. Tym razem ze swoją ofertą wychodzi warsztat Vivid Racing, który proponuje podkręcenie 550-konnego wozu do ponad 600 KM.
Nowy układ wydechowy ze sportowymi „katalizatorami” i tłumikami, inne zawory blow off, sportowe filtry powietrza, większe rury doprowadzające i odprowadzające płyn chłodzący z międzystopniowej chłodnicy powietrza doładowującego oraz nowe ECU. To lista zmian wokół jednostki silnikowej Nissana GT-R zastosowanych przez ekipę pracującą dla Vivid Racing.
Wyliczone przeze mnie komponenty składają się na zestaw VR700, który jak sugeruje nazwa podnosi moc silnika do ponad 700 KM. W tym konkretnym wozie mechanicy zdecydowali jednak o tym, że zmniejszą nieco ciśnienie doładowania turbosprężarek w stosunku do wersji VR700, dzięki czemu osiągnęli moc 613 KM. To o 63 KM więcej niż w fabrycznym Nissanie.
Przypomnę, że gdy to auto zjeżdżało z taśmy produkcyjnej, jego 3,8-litrowy widlasty 6-cylindrowiec z dwiema turbosprężarkami mógł pochwalić się mocą 550 KM i 632 Nm momentu obrotowego. Moment przesyłany był na wszystkie koła przez 6-biegową zautomatyzowaną skrzynię biegów o dwóch sprzęgłach.
Wymiana układu wydechowego na częściowo wykonany ze stopów tytanu pozwoliła odchudzić samochód o 7 kg. To niewiele, ale zawsze coś.
Vivid Racing zainstalowało regulowane zawieszenie KW Variant 3, które pozwala wycisnąć z podwozia Godzilli jeszcze więcej niż ma to miejsce normalnie. Jedynym zewnętrznym wyróżnikiem bolidu są 21-calowe felgi Niche ubrane w opony Pirelli 285/30 z przodu i 305/30 z tyłu.
Konkurencja
Dane techniczne
- Typ: V6, 60supo/sup, VR38 DETT
- Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 3799 cmsup3/sup
- Doładowanie: 2 turbosprężarki IHI
- Moc maksymalna: 613 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 161,36 KM/l (seryjny – 144,78 KM/l)
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa GR6
- Typ napędu: na wszystkie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 390 mm
- Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 380 mm
- Koła przednie: 10,0 x 21\
- Koła tylne: 11,0 x 21\
- Opony przednie: 285/30 R 21 Pirelli
- Opony tylne: 305/30 R 21 Pirelli
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1723 kg (- 7 kg)
- Stosunek masy do mocy: 2,81 kg/KM (seryjny – 3,15 kg/KM)
- Długość: 4670 mm
- Szerokość: 1895 mm
- Rozstaw osi: 2780 mm
Źródło: WCF