Nie mogą wyprodukować baterii. Niemcy kulturalnie im podziękowali
2 miliardy euro – tyle miał wynieść kontrakt na produkcję nowych ogniw dla BMW do samochodów elektrycznych. Słowo klucz - miał. Niemieckie media donoszą, że Northvolt po prostu "nie dowozi".
21.06.2024 | aktual.: 21.06.2024 12:13
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
2020 rok – pandemia szaleje, a BMW podpisuje kontrakt z firmą Northvolt na produkcję ogniw do samochodów elektrycznych. To trzecia firma współpracująca z BMW – wówczas ogniwa dostarczały też CATL oraz Samsung.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
2024 rok – BMW oraz Northvolt zdecydowały, że skupią się na rozwoju kolejnej generacji ogniw. "Manager Magazine" informuje, że Northvolt nie był w stanie dostarczyć baterii, jak i nie były one odpowiedniej jakości. Obecnie realizowane są zamówienia sprzed dwóch lat. Lukę ma wypełnić Samsung.
Prasa informuje również, że BMW ma wykorzystać ogniwa produkcji Northvolta w nadchodzących samochodach "neue classe", jeśli problemy zostaną rozwiązane. Mają one powstawać w północnoniemieckim Heide.
Co więcej, Northvolt ma poważnie przemyśleć budowę nowej fabryki w szwedzkim Borlange.