Nie tak kolorowo – Lingenfelter Camaro SS L28 Signature Series 2 (2012)

Już w 2009 roku Lingenfelter zapowiadał 750-konne Camaro SS z przeszczepionym silnikiem. Właśnie pojawił się Chevrolet Camaro SS przygotowany przez tego tunera, ale nie jest to zapowiadana wersja. A szkoda.

Nie tak kolorowo – Lingenfelter Camaro SS L28 Signature Series 2 (2012)
Olgierd Lachowski

28.01.2012 | aktual.: 07.10.2022 18:56

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Już w 2009 roku Lingenfelter zapowiadał 750-konne Camaro SS z przeszczepionym silnikiem. Właśnie pojawił się Chevrolet Camaro SS przygotowany przez tego tunera, ale nie jest to zapowiadana wersja. A szkoda.

W obiecankach powiedziane było, że Camaro zostanie wyposażone w przeszczepiony z Corvette Z06 silnik LS7, czyli ponad 7-litrową jednostkę napędową. Do tego miał być dodany kompresor, dzięki któremu z motoru miało dać się wycisnąć 750 KM mocy. Minęły trzy lata i na razie jedyne, co proponuje Lingenfelter to dwie wersje nazwane Signature Series.

Obraz

W niższym pakiecie klient dostaje komplet bajeranckich spojlerów, które mają przekonać osoby widzące Camaro SS, że mają to czynienia z Bóg wie czym. Zestaw ten obejmuje listwę pod przednim zderzakiem, nakładki na progi i pod tylnym zderzakiem. Do tego jest zmieniona pokrywa silnika z wielkim garbem oraz przyklejony do pokrywy bagażnika spojler.

Chevrolet porusza się też na nowych kołach z 20-calowymi felgami obutymi w opony 275/40 R 20 z przodu i 305/35 R 20 z tyłu.

Obraz

Modyfikowane jest także wnętrze, w którym pojawia się plakietka z kolejnym numerem wozu, nowe nakładki na pedały ze stopów aluminium i fotele z wyszytym logo tunera.

Jedynymi ulepszeniami mechanicznymi są: układ wydechowy Magnaflow, który co prawda nie zwiększa mocy seryjnego motoru, ale daje przyjemniejszy dźwięk dla uszu pasażerów, oraz inne, regulowane zawieszenie.

Obraz

Dopiero zakupienie Signature Series 2 oznacza, że pod garbatą maską coś się zmieni. Seryjna 6,2-litrowa jednostka napędowa ma moc 432 KM przy 5900 obr./min i moment obrotowy 569 Nm przy 4600 obr./min. W ramach programu numer 2 mechanicy dokładają sprężarkę mechaniczną Magnuson TVS2300, zmieniają wtryskiwacze paliwa na wydajniejsze i poprawiają kanały dolotowe do silnika. Oczywiście stosowane są też wszystkie zmiany, które dostępne są w Series 1 (np. nowy „wydech”).

Obraz

Zmodyfikowana „V-ósemka” legitymuje się mocą aż 608 KM. To dużo, ale do szalonej 750-konnej wersji brakuje jeszcze sporo.

Ani osiągi pojazdu, ani koszty tuningu nie są znane.

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, LS3
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: OHV, 2 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6162 cmsup3/sup
  • Doładowanie: kompresor Magnuson TVS2300
  • Moc maksymalna: 608 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 98,67 KM/l (seryjny – 70,11 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 355 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 365 mm
  • Koła przednie: 20”
  • Koła tylne: 20”
  • Opony przednie: 275/40 R 20
  • Opony tylne: 305/35 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1751 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,88 kg/KM (seryjny – 4,05 kg/KM)
  • Rozstaw osi: 2852 mmblock position=\inside6529/block

Źródło: WCF

Komentarze (0)