Nie tak kolorowo – Lingenfelter Camaro SS L28 Signature Series 2 (2012)
Już w 2009 roku Lingenfelter zapowiadał 750-konne Camaro SS z przeszczepionym silnikiem. Właśnie pojawił się Chevrolet Camaro SS przygotowany przez tego tunera, ale nie jest to zapowiadana wersja. A szkoda.
28.01.2012 | aktual.: 07.10.2022 18:56
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Już w 2009 roku Lingenfelter zapowiadał 750-konne Camaro SS z przeszczepionym silnikiem. Właśnie pojawił się Chevrolet Camaro SS przygotowany przez tego tunera, ale nie jest to zapowiadana wersja. A szkoda.
W obiecankach powiedziane było, że Camaro zostanie wyposażone w przeszczepiony z Corvette Z06 silnik LS7, czyli ponad 7-litrową jednostkę napędową. Do tego miał być dodany kompresor, dzięki któremu z motoru miało dać się wycisnąć 750 KM mocy. Minęły trzy lata i na razie jedyne, co proponuje Lingenfelter to dwie wersje nazwane Signature Series.
W niższym pakiecie klient dostaje komplet bajeranckich spojlerów, które mają przekonać osoby widzące Camaro SS, że mają to czynienia z Bóg wie czym. Zestaw ten obejmuje listwę pod przednim zderzakiem, nakładki na progi i pod tylnym zderzakiem. Do tego jest zmieniona pokrywa silnika z wielkim garbem oraz przyklejony do pokrywy bagażnika spojler.
Chevrolet porusza się też na nowych kołach z 20-calowymi felgami obutymi w opony 275/40 R 20 z przodu i 305/35 R 20 z tyłu.
Modyfikowane jest także wnętrze, w którym pojawia się plakietka z kolejnym numerem wozu, nowe nakładki na pedały ze stopów aluminium i fotele z wyszytym logo tunera.
Jedynymi ulepszeniami mechanicznymi są: układ wydechowy Magnaflow, który co prawda nie zwiększa mocy seryjnego motoru, ale daje przyjemniejszy dźwięk dla uszu pasażerów, oraz inne, regulowane zawieszenie.
Dopiero zakupienie Signature Series 2 oznacza, że pod garbatą maską coś się zmieni. Seryjna 6,2-litrowa jednostka napędowa ma moc 432 KM przy 5900 obr./min i moment obrotowy 569 Nm przy 4600 obr./min. W ramach programu numer 2 mechanicy dokładają sprężarkę mechaniczną Magnuson TVS2300, zmieniają wtryskiwacze paliwa na wydajniejsze i poprawiają kanały dolotowe do silnika. Oczywiście stosowane są też wszystkie zmiany, które dostępne są w Series 1 (np. nowy „wydech”).
Zmodyfikowana „V-ósemka” legitymuje się mocą aż 608 KM. To dużo, ale do szalonej 750-konnej wersji brakuje jeszcze sporo.
Ani osiągi pojazdu, ani koszty tuningu nie są znane.
Dane techniczne
- Typ: V8, 90supo/sup, LS3
- Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: OHV, 2 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 6162 cmsup3/sup
- Doładowanie: kompresor Magnuson TVS2300
- Moc maksymalna: 608 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 98,67 KM/l (seryjny – 70,11 KM/l)
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
- Typ napędu: na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 355 mm
- Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 365 mm
- Koła przednie: 20”
- Koła tylne: 20”
- Opony przednie: 275/40 R 20
- Opony tylne: 305/35 R 20
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1751 kg
- Stosunek masy do mocy: 2,88 kg/KM (seryjny – 4,05 kg/KM)
- Rozstaw osi: 2852 mmblock position=\inside6529/block
Źródło: WCF