Nawet Porsche przyznaje, że nowe 911 jest za duże
Przybieranie na masie i rozmiarze to stały trend w motoryzacji, który nie omija również aut sportowych. Świetnym przykładem jest Porsche 911, które rośnie z generacji na generację.
31.07.2024 | aktual.: 31.07.2024 10:29
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Przedstawiciele marki doskonale zdają sobie z tego sprawę, lecz póki co nie są w stanie nic zmienić. Szef działu projektów Porsche, Michael Mauer w rozmowie z australijskim magazynem "Drive" przyznał, że do zwiększenia masy 911 przyczyniły się głównie przepisy dotyczące bezpieczeństwa, choć nie tylko.
Zobacz także
Kluczową kwestią są też osiągi, zmuszające inżynierów do stosowania większych kół i hamulców. "Jeśli cofniemy się 20, 30 lat wstecz, zobaczymy, ile KM miało 911, a ile ma dzisiaj. To wpływa na rozmiar kół, hamulców i wiele innych rzeczy" - stwierdza Mauer.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Zdaniem szefa, stworzenie mniejszego 911 w erze pojazdów spalinowych jest niemożliwe. Szansą może być jednak elektryfikacja, choć tylko pod warunkiem, że gęstość energii ulegnie poprawie, co umożliwi zmniejszenie akumulatorów. Mauer chciałby, by 911 "wróciło do swoich korzeni i było jak najbardziej kompaktowe." Na tę chwilę nie jest to jednak możliwe.
Przypomnijmy, że niedawno wprowadzona generacja 992.2 z hybrydą i napędem na wszystkie koła waży około 1600 kg, podczas gdy Carrera RS 2.7 z 1972 roku nie przekraczała tony.