Najtańsze auta w Polsce. Wybraliśmy dziewięć modeli

Picanto to najtańszy nowy samochód z radiem i klimatyzacją
Picanto to najtańszy nowy samochód z radiem i klimatyzacją
Źródło zdjęć: © Autokult
Aleksander Ruciński

23.11.2022 | aktual.: 27.11.2022 11:40

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Samochody drożeją, co szczególnie widać w najniższych segmentach rynku. Ile dziś trzeba zapłacić za nowe auto? Przyjrzeliśmy się najtańszym modelom, biorąc pod uwagę minimalne kryteria: radio i klimatyzację. Kwoty – niestety – nie napawają optymizmem.

1 / 9

Kia Picanto

Kia Picanto
Kia Picanto© Autokult

Koreański przedstawiciel segmentu A jest oficjalnie najtańszym nowym samochodem z radiem i klimatyzacją, dostępnym na polskim rynku. Kosztuje 53 900 zł i nawet w bazowej wersji nie rozczarowuje wyposażeniem. W cenie dostaniemy też np. elektryczne szyby czy podgrzewane lusterka. Pod maską Picanto pracuje benzynowy silnik 1.0 o mocy 67 KM.

2 / 9

Hyundai i10

Hyundai i10
Hyundai i10© Licencjodawca | Filip Buliński

Mały hyundai z ceną 50 800 zł jest tak naprawdę najtańszym nowym autem na polskim rynku. Niestety, w podstawie nie dostaniemy klimatyzacji ani radia. Te udogodnienia można nabyć w formie opcjonalnego pakietu Cool, który winduje cenę do 55 300 zł. Silnik? Również benzynowy 1.0 o mocy 67 KM.

3 / 9

Dacia Sandero

Dacia Sandero
Dacia Sandero© WP | Filip Buliński

Sandero jest zdecydowanie jedną z najlepszych propozycji, jeśli chodzi o stosunek wielkości do ceny. Rumuński przedstawiciel segmentu B startuje od 55 900, lecz w bazowej wersji dostaniemy tylko radio. Niestety, nie ma klimy, za którą trzeba dopłacić 1700 zł. Wówczas cena wzrośnie do 57 600 zł. Bazowy silnik będzie dość słaby – to benzynowe 1.0 o mocy 65 KM.

4 / 9

VW Up

Volkswagen Up
Volkswagen Up© Materiały prasowe | Volkswagen

Z uwagi na przerwy w produkcji, Up przez jakiś czas nie był dostępny w ofercie Volkswagena. Na szczęście powrócił, ale z ceną 58 890 zł obejmującą standardową klimatyzację i radio z Bluetooth. Na osiągi nie ma jednak co liczyć. Pod maską drzemie benzynowe 1.0 o mocy 65 KM.

5 / 9

Fiat 500

Fiat 500
Fiat 500© Autokult

Pięćsetka – mimo długiego stażu na rynku – wciąż stanowi bardzo atrakcyjną propozycję w segmencie aut miejskich. Niestety, nie jest przesadnie tania. W Polsce za małego fiata trzeba zapłacić minimum 59 300 zł. W zamian dostaniemy jednak nie tylko klimę, radio czy Bluetooth, ale i 5-calowy ekran. Jeśli chodzi o napęd, jest to miękka hybryda 1.0 o mocy 70 KM.

6 / 9

Fiat Panda

Fiat Panda
Fiat Panda© Materiały prasowe

Panda tylko teoretycznie jest tańsza od pięćsetki. Cennik otwiera kwota 56 600 zł, ale w bazowej wersji brakuje radia. By skorzystać z tego udogodnienia, trzeba wybrać wyższy wariant City Life wyceniany na 59 600 zł. Silnik jest identyczny co w modelu 500, czyli 1.0 o mocy 70 KM.

7 / 9

Škoda Fabia

Skoda Fabia Monte Carlo
Skoda Fabia Monte Carlo© autokult | Marcin Łobodziński

Fabia przez długie lata kusiła niską ceną. Jej najnowsza odsłona jest jednak zauważalnie droższym autem. Za podstawowe wydanie trzeba zapłacić 62 950 zł. Wyposażenie obejmuje m.in. klimatyzację, radio z 6,5-calowym ekranem czy Bluetooth. Pod maską pracuje benzynowa, litrowa jednostka o mocy 80 KM.

8 / 9

Kia Rio

Kia Rio
Kia Rio© Materiały prasowe

Ciekawą alternatywą dla Fabii wydaje się Kia Rio, której cennik otwiera kwota 63 900 zł. W cenie, poza klimatyzacją i radem z Bluetooth, dostaniemy też m.in. czujnik zmierzchu czy wielofunkcyjną kierownicę. Najtańsza Rio jest napędzana benzynową jednostką 1.2 o mocy 84 KM.

9 / 9

Mitsubishi Space Star

Mitsubishi Space Star
Mitsubishi Space Star© autokult | Mateusz Lubczański

Space Star to nietuzinkowa propozycja, która wyróżnia się niską ceną. Bazowa wersja Inform to wydatek w wysokości 57 990 zł. W cenie dostaniemy m.in. klimatyzację, czujnik deszczu i zmierzchu czy elektrycznie sterowane lusterka. Zamiast radia jest jednak wyłącznie instalacja do jego montażu. Radio, a właściwie stacja multimedialna, wymagają wybrania wyższej wersji Invite, kosztującej już 64 490 zł. Silnik? 1.2 o mocy 71 KM.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (26)