Najlepsza fabia w historii? Tak Škoda świętuje 120 lat w rajdach

Škoda Fabia niebawem doczeka się zupełnie nowej odsłony. Zanim to się stanie, na rynek trafi jednak 12 wyjątkowych sztuk opartych na trzeciej, schodzącej generacji. Mowa o wersji Rally2 Evo Edition 120, czyli rajdówce stworzonej na specjalną okazję.

To ostateczne wcielenie rajdowej Fabii, a przy okazji pożegnanie z obecną generacją modelu.
To ostateczne wcielenie rajdowej Fabii, a przy okazji pożegnanie z obecną generacją modelu.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Skoda
Aleksander Ruciński

16.03.2021 | aktual.: 16.03.2023 14:15

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Czeska marka świętuje w tym roku 120 lat obecności w rajdach. Stąd liczba w nazwie ostrego wydania Fabii, będącego niczym innym jak współczesnym pojazdem gotowym do rywalizacji na wymagających oesach.

Za bazę posłużyła tu dobrze znana rajdowa wersja Rally2 Evo, która została doposażona o kilka dodatków charakterystycznych wyłącznie dla edycji specjalnej. Każdy z 12 egzemplarzy będzie wyróżniał się specjalnym, biało-zielonym malowaniem, magnezowymi felgami i dodatkowym oświetleniem LED zamontowanym nad atrapą chłodnicy i w zderzaku.

Klienci mogą też liczyć na torby i futerały przydatne w przechowywaniu rajdowego wyposażenia, jak również pojemniki na płyny wykorzystywane w pojeździe oraz przez kierowców i pilotów. Wisienką na torcie będzie plakietka z oznaczeniem numeru egzemplarza, a także model w skali 1:18 idealnie odzwierciedlający prawdziwy pierwowzór.

Skoda Fabia Rally2 Evo Edition 120 (2021)
Skoda Fabia Rally2 Evo Edition 120 (2021)© mat. prasowe / Skoda

To bez wątpienia miłe dodatki, lecz klientów z pewnością bardziej zainteresuje specyfikacja techniczna. Na tym polu również wprowadzono kilka zmian, jak wydajniejszy intercooler, nowy kolektor wydechowy, zmieniony rozrząd, a także oprogramowanie silnika. Wszystko to ma owocować lepszą reakcją na gaz i dodatkową mocą - 291 KM zamiast 287 KM.

Inżynierowie Škody popracowali też nad podwoziem stosując dodatkowe wzmocnienia w tylnym zawieszeniu i poprawiając chłodzenie tylnych hamulców. Producent nie ukrywa, że ta konkretna specyfikacja nadaje się głownie na asfalt, choć chcący jeździć po luźnych nawierzchniach mogą zdecydować się na inną konfigurację.

Komentarze (0)