Te auta "wąchają" paliwo. Portfel ci podziękuje
24.11.2022 | aktual.: 25.11.2022 11:48
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
W czasach, gdy ceny paliw potrafią przyprawić o stan przedzawałowy, niskie spalanie jest nie lada atutem. Oto modele, które w tej kategorii nie mają sobie równych.
Audi A2 3L
Średnie spalanie wskazywane przez użytkowników serwisu Autocentrum.pl wyniosło 3,6 l/100 km. Sercem samochodu jest silnik 1.2 TDI. Moc wynosząca 61 KM nie jest co prawda imponująca, ale w małym miejskim aucie może być wystarczająca. W wersji 3L tak dobrano wyposażenie, by ograniczyć wagę. Zastosowano też odpowiednie opony. W chwili premiery auto miało najniższy współczynnik oporu powietrza z produkowanych seryjnie pojazdów.
Volkswagen Lupo 3L
Średnie spalanie wskazywane przez użytkowników Autocentrum.pl wyniosło 3,7 l/100 km. Ten sam silnik, który napędzał Audi A2, sprawdził się też w małym aucie Volkswagena. Specjalna edycja niemieckiego mieszczucha była nieco prostszą konstrukcją niż spokrewnione a nim auto spod znaku czterech pierścieni. Efekt wciąż był jednak doskonały.
Peugeot 107
Średnie spalanie wskazywane przez użytkowników wyniosło 4,2 l/100 km. Pod maską znalazł się silnik 1.4 HDi o mocy 54 KM. Czy to mało? Oczywiście, że tak. Trzeba jednak pamiętać, że to auto o długości 3,4 m. Przyspieszenie do "setki" zajmowało 15,6 sekundy, czyli dość długo, a prędkościomierz ostatecznie zatrzymywał się na wartości 154 km/h. Ale to przecież nieekonomiczne.
Smart Fortwo
Średnie spalanie wskazywane przez użytkowników wyniosło 4,3 l/100 km. Smart to fenomen przełomu XX i XXI wieku i na pewno jeden z najbardziej niezwykłych samochodów swoich czasów. Łupinkę o długości 2,5 m w wersji wysokopreżnej napędzał silnik 0,8 CDI. Moc 41 KM i 100 Nm maksymalnego momentu obrotowego pozwalały na przyspieszanie do 100 km/h w 19,8 s i rozpędzenie się do 135 km/h. To z pewnością mało imponujące osiągi, ale nie o to tu chodziło. Auto miało mało palić i to się udało.
Citroen C1
Średnie spalanie wskazywane przez użytkowników wyniosło 4,3 l/100 km. Bliźniaczy model Peugeota 107 okazał się nieco bardziej paliwożerny. Pod jego maską również pracuje silnik 1.4 HDi o mocy 54 KM. Być może ta niewielka różnica wzięła się z wyposażenia wybieranego przez kupujących.
Samochody benzynowe – Toyota Yaris Cross
Średnie spalanie wskazywane przez użytkowników wyniosło 4,6 l/100 km. Miejski crossover japońskiej firmy, który niedawno wszedł na rynek, nie tylko zwrócił uwagę nabywców, ale też zawojował ranking spalania. Wszystko dzięki produkowanej w Polsce hybrydowej jednostce napędowej z silnikiem benzynowym o pojemności 1,5 l. Moc 116 KM to stosunkowo niewiele, ale i spalanie jest niskie.
Suzuki Celerio
Średnie spalanie wskazywane przez użytkowników wyniosło 4,6 l/100 km. Celerio, które nie jest już sprzedawane na naszym rynku, było propozycją dla mało wymagających zmotoryzowanych. Maleńki mieszczuch, dzięki litrowemu silnikowi o mocy 68 KM, był jednak oszczędny.
Hyundai Ioniq
Średnie spalanie wskazywane przez użytkowników wyniosło 4,8 l/100 km. Koreańska propozycja napędzana jest hybrydową jednostką z benzynowym silnikiem o pojemności 1,6 l. Auto oferowało 139 KM mocy, a napęd przenoszony był na koła za pośrednictwem dwusprzęgłowej skrzyni biegów. Samochód był chwalony za dynamikę i ma stanowić konkurencję dla hybryd spod znaku Toyoty.
Toyota Yaris
Średnie spalanie wskazywane przez użytkowników wyniosło 4,8 l/100 km. Tak niskie spalanie było oczywiście możliwe dzięki zastosowaniu napędu hybrydowego. To, podobnie jak w odmianie Cross, jednostka o mocy 116 KM z silnikiem benzynowym o pojemności 1,5 l.