Najbardziej ekonomiczne samochody. Wyniki użytkowników

Paliwo podrożało, a kierowcy szukają oszczędności. Techniki ekonomicznej jazdy mogą wiele, ale najpewniejszym środkiem jest wybór odpowiedniego modelu samochodu. Pod tym względem nie ma co zaglądać do katalogów producentów. Pewniejsze informacje mają Niemcy.

Szukasz auta, które mało pali? Wśród większych modeli jest tylko kilka godnych uwagi propozycji
Szukasz auta, które mało pali? Wśród większych modeli jest tylko kilka godnych uwagi propozycji
Źródło zdjęć: © WP
Tomasz Budzik

10.05.2018 | aktual.: 01.10.2022 18:43

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Na przestrzeni ostatnich lat rzeczywiste spalanie osiągane przez użytkowników samochodów znacznie oddaliło się od katalogowych danych. To skutek stosowania cyklu NEDC, a obecnie WLTP do wyznaczania wartości spalania. Rozziew na poziomie 25 proc. nikogo już nie dziwi. Nie każdy z producentów i nie każdy model ma jednak porównywalnie większy apetyt na paliwo. Skąd więc można dowiedzieć się, które auta palą najmniej? Jednym z "oddolnych" źródeł wiedzy jest strona spritmonitor.de. Użytkownicy samochodów dzielą się tam swoimi spostrzeżeniami na temat spalania, a dzięki wrodzonej naszym sąsiadom skrupulatności z dużą dozą pewności można polegać na wynikach.

Oto modele, które okazały się najbardziej ekonomiczne w klasach samochodów wyposażonych w silnik Diesla oraz jednostkę napędową. Oprócz nazwy modelu i jego wyniku średniego spalania osiąganego przez najliczniejszą grupę użytkowników, podajemy najczęściej spotykany wariant jednostki napędowej.

Samochody benzynowe

  1. Nissan Pixo - 5,7 l/100 km; silnik: 1.0 l, 68 KM
  1. Seat Mii - 5,5 l/100 km; silnik: 1.0 MPI, 60 KM
  1. Skoda Citigo - 5,4 l/100 km; silnik: 1.0 MPI, 60 KM
  1. Daihatsu Cuore - 5,4 l/100 km; silnik: 1,0 l, 70 KM
  1. Kia Niro - 5,3 l/100 km; silnik: 1,6 l hybryda, 141 KM
  1. Citroen C1 - 5,2 l/100 km; silnik: 1.0 l, 68 KM
  1. Toyota Prius - 5,2 l/100 km; silnik: 1,8 l hybryda, 122 KM
  1. Toyota Yaris - 51 l/100 km; silnik: 1,5 l hybryda, 100 KM
  1. Hyundai Ioniq - 4,9 l/100 km; silnik: 1,6 l hybryda, 141 KM
  1. Suzuki Celerio - 4,7 l/100 km; silnik: 1,0 l, 68 KM

Samochody z silnikiem Diesla

  1. Citroen Saxo - 5,0 l/100 km; silnik: 1,5 l, 57 KM
  1. Seat Arosa - 4,7 l/100 km; silnik: 1,7 l, 60 KM
  1. Renault Twingo - 4,6 l/100 km; silnik: 1,5 l, 86 KM
  1. Toyota Starlet - 4,6 l/100 km; silnik: 1,5 l, 54 KM
  1. Smart Fortwo - 4,5 l/100 km; silnik: 0,8 l, 41 KM
  1. Peugeot 107 - 4,4 l/100 km; silnik: 1,4 l, 55 KM
  1. Citrien C1 - 4,3 l/100 km; silnik: 1,4 l, 55 KM
  1. Citroen AX - 4,2 l/100 km; silnik: 1,5 l, 55 KM
  1. Audi A2 – 3,8 l/100 km; silnik: 1,2 l, 61 KM
  1. Volkswagen Lupo - 3,7 l/100 km; silnik: 1,2 l, 61 KM

Nie da się ukryć, że znaczna część wymienionych tu samochodów sprawdzi się raczej jako środek transportu dla młodych kierowców lub drugie auto w rodzinie. Na uwagę zasługują jednak hybrydowe auta benzynowe, które potrafią łączyć niskie spalanie z akceptowalnymi gabarytami. Niestety, ich cena zakupu jest mało atrakcyjna.

Komentarze (25)