Na Polonezie można zarobić. Specjalna wersja dla policji sprzedała się błyskawicznie
O tym, czy Polonez jest już klasykiem nie trzeba dyskutować, zwłaszcza jeśli mamy na myśli specjalną wersję zbudowaną m.in. dla policji. Auto z dwulitrowym silnikiem sprzedało się praktycznie na pniu.
20.11.2017 | aktual.: 01.10.2022 19:32
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Miłośnicy polskiej motoryzacji to wielka społeczność udzielająca się też w social mediach. Na specjalnie stworzonych grupach handluje się autami i częściami, a strony internetowe zyskują sporą popularność, bo to kopalnia wiedzy, którą użytkownicy chętnie się dzielą.
Na jednej z takich stron pojawiło się niedawno ogłoszenie sprzedaży Poloneza, który na pierwszy rzut oka nie wyróżnia się niczym szczególnym. Dodatkowo stan jego karoserii odstawał od tego, do czego przyzwyczaili nas użytkownicy podobnych aut widywanych na zlotach klasyków. Jednak pod maską czekała niespodzianka, a dodatkowo historia auta nadawała mu sporej wartości w oczach kolekcjonerów.
Opis:
[i]Sprzedałem legendarny samochód Polonez 2000. Oryginalny i unikatowy, jeden z 530 wyprodukowanych przez FSO wozów z układem napędowym Ford 2.0 wraz z skrzynią biegów. Samochód został wyprodukowany w 1991 i początkowo pełnił służbę wywiadowczą w szeregach opolskiej Policji. Polonez z oryginalnym nr vin SUPB01EHK.. (EHK oznaczenie poldoforda).[/i]
Już robiło się ciekawie, to dalej było tylko lepiej:
[i]Auto jest kompletne i posiada wszystkie smaczki związane z tym modelem, silnik Ford 2.0, skrzynia Ford N9, pionowy lewarek zmiany biegów, schowek(zaślepka) w miejscu standardowego lewarka biegów, chwyt powietrza do nagrzewnicy itp. Samochód do remontu blacharskiego-progi, doły tylnych błotników, drzwi, podszybie, przednie błotniki. Podłoga i główne podłużnice zdrowe, Przednia podłużnica była już spawana- nie wygląda to ładnie ale działa. Silnik odpala, sprzęgło i skrzynia pracuje poprawnie, do wymiany podpora wału. Hamulce są sprawne, zaciski były rozebrane i zregenerowane łącznie z ręcznym.[/i]
[i]Samochód jest doskonałą bazą do remontu rokującą. (mimo że po zdjęciach może wydawać się inaczej) Oferta jest skierowana do ludzi świadomych unikatowości i legendy Poloneza 2000 z silnikiem Forda.[/i]
Post z ogłoszeniem zyskał sporą popularność, a znawcy wymieniali opinie, z których wiele wskazywało na to, że samochód rzeczywiście jest interesujący i warty zainwestowania. Początkowo cena wynosiła ponad 8 tysięcy złotych. Nie udało nam się ustalić, za ile wóz został sprzedany.
Zapytaliśmy, o to ile może kosztować remont takiego auta. Jak twierdzi właściciel: "trudno jest szacować koszt remontu, każde auto jest inne i wymaga różnego nakładu pracy. Można przejąć zasadę która się sprawdza - pomyśl ile chciałbyś wydać na remont i pomnóż razy trzy. Przywrócenie takiego auta do dobrego stanu nie jest tanie. Zdobycie części i koszt fachowej robocizny są coraz wyższe. Kupno części nowych i dobrej jakości to już prawdziwe polowanie. Blacharka i lakierowanie, w porównaniu do wartości rynkowej samochodu, to wariactwo. Pozostaje jeszcze wartość kolekcjonerska, która nie ma nic wspólnego z wartością rynkową".
Okazuje się, że znajdują się ludzie, którzy inwestują czas i pieniądze w tego typu auta. Polonez z limitowanej serii to zapewne ciekawa zdobycz i nie możemy się doczekać, kiedy wyjedzie na ulice po remoncie.