MTM RS6 Avant Stufe 2 (2013)
Co chwila pojawiają się coraz mocniejsze pakiety do Audi RS6. Po kilku tygodniach MTM znowu wysuwa się na czoło wśród tunerów, oferując wóz z silnikiem o mocy przekraczającej 700 KM.
13.11.2013 | aktual.: 08.10.2022 10:00
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Prawdopodobnie wymiana ciosów przez firmy tuningowe będzie trwała, dopóki obecna generacja Audi RS6 będzie w produkcji. A może i po jej zakończeniu też. Dziś na czoło wysunął się warsztat MTM, który opracował pakiet podnoszący moc jednostki napędowej do 722 KM.
Nie jest to najbardziej szalony projekt MTM – takim było przecież Audi TT z dwoma silnikami i napędem na wszystkie koła. Nie jest to też najmocniejsze auto proponowane przez tę firmę. Jest to jednak najmocniejsze Audi RS6 Avant obecnej generacji dostępne wśród tunerów.
722 KM wydobywają się z 8-cylindrowego widlastego silnika o objętości skokowej 4,0 l. Naturalnie taka liczba koni była możliwa do osiągnięcia wyłącznie z doładowaniem. Seryjne 560 KM przy 5700-6600 obr./min też jest wynikiem współdziałania motoru i doładowania. Audi wybrało dwie turbosprężarki ustawione równolegle i MTM również z nich korzysta.
Różnica między mocą kombi wprost z fabryki a autem z Wettstetten bierze się z przeprogramowanego sterownika silnika, który w tym drugim wozie wymusza pracę turbosprężarek z wyższym ciśnieniem doładowania.
Na końcu auta znajduje się „wydech” ze sportowymi konwerterami katalitycznymi i tłumikami o zmniejszonych oporach wewnętrznych. Układ wydechowy nie dość, że nieco podnosi moc jednostki napędowej, to jeszcze brzmi ciekawiej niż jego standardowy odpowiednik.
Samochód, o którym dziś czytacie, był już kilka miesięcy temu opisywany na łamach Autokultu. Wtedy to kombi miało 675 KM mocy maksymalnej i już wtedy MTM zamontowało w nim wzmocnione hamulce i nowe koła.
Wóz ma 405-milimetrowe wentylowane tarcze hamulcowe Brembo z przodu i mniejsze o 15 mm tarcze tej samej firmy z tyłu. Na jednych i drugich kołach zaciski mają po sześć tłoczków każdy. Maszyna nadal jest też uzbrojona w 20-calowe obręcze Bimoto z oponami 285/35 R 20. Nowością, którą zamontowano wraz z kolejną wersją silnika, jest sterownik zawieszenia, który obniża maksymalnie o 25 mm przód Audi i o 20 mm tył pojazdu.
Podkręcone po raz drugi przez MTM Audi RS6 Avant do setki przyspiesza w zaledwie 3,30 s. To o 0,20 s szybciej, niż gdy miało pakiet Stufe 1 i aż o 0,60 s szybciej niż wóz fabryczny. 200 km/h na liczniku stuningowanej maszyny pojawia się po 11,30 s, a 250 km/h w mniej niż 19 s. Prędkość maksymalna jest ustalona na niesamowite 340 km/h.
Dane techniczne
[u]Silnik i napęd:[/u]
• Typ: V8, 90o
• Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
• Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
• Objętość skokowa: 3993 cm3
• Doładowanie: 2 turbosprężarki
• Moc maksymalna: 722 KM przy 5700-6600 obr./min
• Objętościowy wskaźnik mocy: 180,82 KM/l (seryjny – 140,25 KM/l)
• Maksymalny moment obrotowy: 885 Nm przy 1750-5500 obr./min
• Skrzynia biegów: 8-biegowa, automatyczna
• Typ napędu: na wszystkie koła
[u]Hamulce i koła:[/u]
• Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane Brembo, średnica 405 mm, 6-tłoczkowe zaciski
• Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane Brembo, średnica 390 mm, 6-tłoczkowe zaciski
• Koła przednie: 10,0 x 20”
• Koła tylne: 10,0 x 20”
• Opony przednie: 285/35 R 20
• Opony tylne: 285/35 R 20
[u]Masy i wymiary:[/u]
• Masa własna: 2010 kg
• Stosunek masy do mocy: 2,78 kg/KM (seryjny – 3,59 kg/KM)
• Długość: 4979 mm
• Szerokość: 1936 mm
• Wysokość: 1441 mm (- 20 mm)
• Rozstaw osi: 2915 mm
[u]Osiągi:[/u]
• Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,30 s
• Przyspieszenie 0-200 km/h: 11,30 s
• Przyspieszenie 0-250 km/h: poniżej 19,00 s
• Prędkość maksymalna: 340 km/h