MTM RS6 Avant Stufe 2 (2013)

Co chwila pojawiają się coraz mocniejsze pakiety do Audi RS6. Po kilku tygodniach MTM znowu wysuwa się na czoło wśród tunerów, oferując wóz z silnikiem o mocy przekraczającej 700 KM.

MTM RS6 Avant Stufe 2 (2013)
Olgierd Lachowski

13.11.2013 | aktual.: 08.10.2022 10:00

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Prawdopodobnie wymiana ciosów przez firmy tuningowe będzie trwała, dopóki obecna generacja Audi RS6 będzie w produkcji. A może i po jej zakończeniu też. Dziś na czoło wysunął się warsztat MTM, który opracował pakiet podnoszący moc jednostki napędowej do 722 KM.

Obraz

Nie jest to najbardziej szalony projekt MTM – takim było przecież Audi TT z dwoma silnikami i napędem na wszystkie koła. Nie jest to też najmocniejsze auto proponowane przez tę firmę. Jest to jednak najmocniejsze Audi RS6 Avant obecnej generacji dostępne wśród tunerów.

722 KM wydobywają się z 8-cylindrowego widlastego silnika o objętości skokowej 4,0 l. Naturalnie taka liczba koni była możliwa do osiągnięcia wyłącznie z doładowaniem. Seryjne 560 KM przy 5700-6600 obr./min też jest wynikiem współdziałania motoru i doładowania. Audi wybrało dwie turbosprężarki ustawione równolegle i MTM również z nich korzysta.

Obraz

Różnica między mocą kombi wprost z fabryki a autem z Wettstetten bierze się z przeprogramowanego sterownika silnika, który w tym drugim wozie wymusza pracę turbosprężarek z wyższym ciśnieniem doładowania.

Na końcu auta znajduje się „wydech” ze sportowymi konwerterami katalitycznymi i tłumikami o zmniejszonych oporach wewnętrznych. Układ wydechowy nie dość, że nieco podnosi moc jednostki napędowej, to jeszcze brzmi ciekawiej niż jego standardowy odpowiednik.

Obraz

Samochód, o którym dziś czytacie, był już kilka miesięcy temu opisywany na łamach Autokultu. Wtedy to kombi miało 675 KM mocy maksymalnej i już wtedy MTM zamontowało w nim wzmocnione hamulce i nowe koła.

Wóz ma 405-milimetrowe wentylowane tarcze hamulcowe Brembo z przodu i mniejsze o 15 mm tarcze tej samej firmy z tyłu. Na jednych i drugich kołach zaciski mają po sześć tłoczków każdy. Maszyna nadal jest też uzbrojona w 20-calowe obręcze Bimoto z oponami 285/35 R 20. Nowością, którą zamontowano wraz z kolejną wersją silnika, jest sterownik zawieszenia, który obniża maksymalnie o 25 mm przód Audi i o 20 mm tył pojazdu.

Obraz

Podkręcone po raz drugi przez MTM Audi RS6 Avant do setki przyspiesza w zaledwie 3,30 s. To o 0,20 s szybciej, niż gdy miało pakiet Stufe 1 i aż o 0,60 s szybciej niż wóz fabryczny. 200 km/h na liczniku stuningowanej maszyny pojawia się po 11,30 s, a 250 km/h w mniej niż 19 s. Prędkość maksymalna jest ustalona na niesamowite 340 km/h.

Dane techniczne

[u]Silnik i napęd:[/u]

• Typ: V8, 90o

• Ustawienie: z przodu, wzdłużnie

• Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder

• Objętość skokowa: 3993 cm3

• Doładowanie: 2 turbosprężarki

• Moc maksymalna: 722 KM przy 5700-6600 obr./min

• Objętościowy wskaźnik mocy: 180,82 KM/l (seryjny – 140,25 KM/l)

• Maksymalny moment obrotowy: 885 Nm przy 1750-5500 obr./min

• Skrzynia biegów: 8-biegowa, automatyczna

• Typ napędu: na wszystkie koła

[u]Hamulce i koła:[/u]

• Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane Brembo, średnica 405 mm, 6-tłoczkowe zaciski

• Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane Brembo, średnica 390 mm, 6-tłoczkowe zaciski

• Koła przednie: 10,0 x 20”

• Koła tylne: 10,0 x 20”

• Opony przednie: 285/35 R 20

• Opony tylne: 285/35 R 20

[u]Masy i wymiary:[/u]

• Masa własna: 2010 kg

• Stosunek masy do mocy: 2,78 kg/KM (seryjny – 3,59 kg/KM)

• Długość: 4979 mm

• Szerokość: 1936 mm

• Wysokość: 1441 mm (- 20 mm)

• Rozstaw osi: 2915 mm

[u]Osiągi:[/u]

• Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,30 s

• Przyspieszenie 0-200 km/h: 11,30 s

• Przyspieszenie 0-250 km/h: poniżej 19,00 s

• Prędkość maksymalna: 340 km/h

MTM RS6 Avant Stufe 2 (2013) - galeria zdjęć

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/10]
Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)