MotoGP: nowa klasa tylko dla Ducati [aktualizacja]

W MotoGP ma powstać nowa klasa rywalizacji, Factory 2, specjalnie dla teamu Ducati. Pomysł ten nie podoba się innym załogom. Ich zdaniem to niesprawiedliwe traktowanie pozostałych uczestników rozgrywki.

Gigi Dall'Igna - główny manager teamu Ducati
Gigi Dall'Igna - główny manager teamu Ducati
Źródło zdjęć: © fot. crash.net
Dominika D.

19.03.2014 | aktual.: 08.10.2022 09:34

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

W ostatnim czasie Dorna wprowadziła wiele istotnych zmian w strukturze królewskiej klasy. Najważniejszą z nich było zastąpienie klasy CRT klasą Open. Zespoły fabryczne zostały przeniesione do klasy Factory. Wszystko byłoby w porządku, gdyby nie Ducati i pomysł przejścia do klasy Open.

Rywale, w tym głównie Honda, protestują. Według nich takie rozwiązanie byłoby po prostu nieuczciwe, ponieważ Ducati, będąc zespołem w pełni fabrycznym, korzystałoby z wielu przywilejów klasy Open (m.in. możliwość użycia większej ilości paliwa, większej liczby jednostek napędowych i ich rozwoju).

Obraz
© fot. asphaltandrubber.com

Aby rozwiązać konflikt, Carmelo Ezpeleta, dyrektor zarządzający Dorna Sport, zaproponował stworzenie oddzielnej klasy specjalnie dla Ducati: Factory 2. Zasady dla uczestników tej klasy byłyby takie same jak dla zawodników klasy Open. Jednak jeśli team zdobędzie w sezonie trzy razy trzecie miejsce, dwa razy drugie lub raz wygra, wówczas zaczną go obowiązywać zasady klasy Factory 2.

Oznacza to, że ilość paliwa przeznaczona na wyścig zostanie zredukowana do 22,5 l (24 l w klasie Open i 20 l w klasie Factory), a liczba zmian silników w sezonie zostanie zmniejszona do 9 (12 zmian w klasie Open, 5 zmian w klasie Factory).

O tym, czy pomysł Dorny wejdzie w życie, przekonamy się z pewnością lada dzień.

[aktualizacja 19 marca]

Dwa dni przed oficjalnym startem sezonu Moto Grand Prix Dorna przedstawiła regulacje dotyczące Ducati i tego, jak będą przedstawiać się poszczególne klasy rywalizacji w tym sezonie.

Tak jak dotychczas będą obowiązywać dwie klasy: Factory i Open. Ducati będzie uczestniczyć w rozgrywkach na zasadach klasy Open, ale do czasu. Przywileje przysługujące klasie Open zostaną zniesione w momencie, kiedy team stanie na podium (raz zwycięży, zdobędzie dwa razy drugie miejsce lub trzy razy trzecie). Oznacza to, że Ducati będzie mogło korzystać z większej ilości paliwa (24 l), większej liczby zmian silników (12) i własnego oprogramowania elektronicznego (jak w klasie Factory).

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (11)