Moto Idea. Spotkanie branżowych ekspertów, na którym poznasz przyszłość przemysłu motoryzacyjnego
Świat motoryzacji stoi dziś przed wieloma wyzwaniami? To prawda, ale są eksperci, którzy na trudności nadchodzących dni mają już odpowiedni plan. Można będzie ich posłuchać i z nimi porozmawiać podczas październikowej konferencji Moto Idea.
05.10.2021 | aktual.: 14.03.2023 14:51
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Często mówi się, że świat motoryzacji jest bardzo dynamiczny, że technologia rozwija się w zawrotnym tempie, rośnie poziom bezpieczeństwa, a design i komfort samochodów są z roku na rok na coraz wyższym poziomie. To oczywiście prawda, jednak każda osoba związana z branżą automotive przyzna: – tak niepewnego i zaskakującego okresu w motoryzacji, jakiego świadkami jesteśmy dzisiaj, chyba jeszcze nie było. Najbliższe kilka lat przyniesie branży więcej zmian niż ostatnie kilkadziesiąt.
Rezygnacja z samochodów spalinowych na rzecz elektrycznych i zelektryfikowanych, a także (lub przede wszystkim) pandemia koronawirusa i związane z nią ograniczenia oraz następstwa takie jak kryzys na rynku półprzewodników. To realia ostatnich dni.
Dziś dziesiątki fabryk działają na „pół gwizdka” lub czasowo wstrzymują produkcję tylko dlatego, że przez zerwane łańcuchy dostaw nie ma wystarczającej ilości komponentów elektronicznych. Stąd też nie ma dzisiaj możliwości wyprodukowania kompletnego samochodu.
11. edycja konferencji Moto Idea
Kiedy skończy się kryzys na rynku półprzewodników i jak będzie wyglądała fabryka przyszłości? Jak branża radzi sobie z dzisiejszymi trudnościami i co może zrobić, aby przygotować się na wyzwania jutra?
Jak będzie wyglądał samochód w przyszłości (czym będzie napędzany, czy będziemy musieli prowadzić go sami, czy będziemy posiadać go na własność)? A w końcu czy roboty zastąpią pracowników produkcyjnych?
To tylko wybrane tematy, które zostaną poruszone podczas branżowej konferencji Moto Idea, w trakcie której eksperci, mniej lub bardziej związani z firmami motoryzacyjnymi, będą dyskutować o problemach w sektorze automotive.
To już jedenasta edycja tego eventu, czyli konferencji przeznaczonej dla producentów, dostawców oraz firm kooperujących z szeroko rozumianą motoryzacją. Podczas poprzednich 10. edycji, swoje prelekcje poprowadziło przeszło 200 ekspertów, a udział w nich wzięło przeszło 1000 uczestników.
Teraz czas na kolejną odsłonę Moto Idea, podczas której tematem wiodącym będzie globalna transformacja mobilności, czyli największa od dziesięcioleci zmiana na rynku motoryzacyjnym.
Podczas dyskusji poruszone zostaną zagadnienia nie tylko wyzwań związanych stricte z produkcją, transportem i magazynowaniem samochodów oraz elementów potrzebnych do ich wytworzenia, ale na motoryzację eksperci spojrzą znacznie szerzej.
Organizatorem jest bowiem firma Exact Systems, jedna z największych firm w Europie, dbająca o jakość i bezpieczeństwo produkowanych samochodów, wydawca cyklicznego raportu MotoBarometr, badającego nastroje przedstawicieli motobranży. Podczas konferencji Moto Idea zostanie zaprezentowane 5., czyli najnowsze, wydanie wspomnianego raportu.
Najlepsi branżowi specjaliści
W dwudniowej konferencji weźmie udział 150 przedstawicieli kadry zarządzającej firm produkcyjnych z sektora automotive, dostawców, ale również ze środowiska naukowego i akademickiego.
Swoje prelekcje przygotowało 20 specjalistów z różnych firm i organizacji związanych z motoryzacją, wśród nich kilka wyróżniających się postaci, m.in.:
- Paweł Borys, ekspert rynku kapitałowego i bankowości, prezes Polskiego Funduszu Rozwoju oraz przewodniczący Rady Nadzorczej Banku Gospodarstwa Krajowego;
- Paweł Wideł, dyrektor ds. kontaktów z rządem i spraw publicznych w Republice Czeskiej, Polsce, Słowacji i Węgrzech w firmie Stellantis, Prezes Związku Pracodawców Motoryzacji i Artykułów Przemysłowych przy Konfederacji Lewiatan oraz Wiceprezydent Konfederacji Lewiatan;
- Agnieszka Zielińska, Dyrektorka Polskiego Forum HR, czyli organizacji pracodawców reprezentującej branżę agencji zatrudnienia;
- Artur Migoń, Wiceprezes Zarządu firmy ANTAL, lidera rekrutacji specjalistów i menedżerów oraz doradztwa HR;
- Mario Herger, ekspert z Doliny Krzemowej, analityk zmian technologicznych i badacz ich wpływu na społeczeństwo, politykę i gospodarkę. Uczy firmy, jak na wczesnym etapie rozpoznać trendy i potencjalne zagrożenia biznesowe;
- Frédéric Laganier, specjalista, przez ponad 22 lata był związany z Grupą PSA, gdzie odpowiadał za strategię przemysłową i otwarcie firmy na Chiny, Azję Południowo-Wschodnią, Indie, Maroko i Amerykę Łacińską. Pełnił również funkcję Dyrektora Generalnegoakładu produkcyjnego w Rennes. Obecnie pełni funkcję Dyrektora HR w firmie SNECI Steering Committee.
W tym roku konferencja Moto Idea będzie zorganizowana w Łodzi. Wydarzenie objęła honorowym patronatem Prezydent Miasta, Hanna Zdanowska.
Miejsce?
Double Tree by Hilton, czyli jeden z najbardziej reprezentacyjnych hoteli w mieście, a przede wszystkim obiekt posiadający największą powierzchnię konferencyjną wśród wszystkich hoteli w Łodzi.
Wybrane tematy 11. konferencji Moto Idea
- Globalna transformacja mobilności, czyli największa od dziesięcioleci zmiana na rynku motoryzacyjnym. Wyzwania i szanse dla Polski.
- COVID'owy feedback, czyli wyeksponowanie dysfunkcji współczesnej branży motoryzacyjnej. Postpandemiczna rekonwalescencja sektora automotive.
- Wadliwe części kosztują branżę miliardy euro. Czy wyznaczamy jakościowe standardy dla pozostałych sektorów?
- Czy „atrakcyjny pracodawca i zadowolony pracownik” ma szansę wyprzeć utarty schemat „rynek pracodawcy i rynek pracownika”?
- Czy roboty zastąpią człowieka? Czy automatyzacja potrafi sprostać wyzwaniom branży motoryzacyjnej a roboty są remedium na braki kadrowe?
Więcej informacji o konferencji, lista prelegentów oraz możliwość zakupu biletów – na stronie wydarzenia: www.moto-idea.pl.