Mercedes GLA - polski cennik

Przyjrzyjmy się osiągom Mercedesa GLA, nowego crossovera w rodzinie producenta ze Stuttgartu.

Mercedes GLA
Mercedes GLA
Bartosz Pokrzywiński

27.12.2013 | aktual.: 08.10.2022 09:51

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Na tegorocznych wrześniowych targach motoryzacyjnych we Frankfurcie Mercedes poszerzył swoją gamę SUV-ów i crossoverów o nową pozycję. Auto nazywa się GLA i pod względem technologicznym bazuje na Mercedesie Klasy A.

Pojazd mierzy 4417 mm długości, 1804 mm szerokości oraz 1494 mm wysokości - powstał w oparciu o płytę podłogową Klasy A. Kompakt ze Stuttgartu pożyczył mu także wnętrze, które przeszczepiono jedynie z delikatnymi zmianami.

Mercedes GLA
Mercedes GLA

Do kufra modelu GLA wejdzie 421 litrów bagażu, przy czym zastosowując system powiększania przestrzeni bagażowej w ramach pakietu Load Compartment, pojemność bagażnika zwiększy się o dodatkowe 60 l.

W polskich salonach Mercedes GLA oferowany jest w czterech wersjach silnikowych, z dwoma turbodieslami oraz dwoma jednostkami benzynowymi. Podstawowa wersja wysokoprężna GLA 200 CDI napędzana jest turbodieslem o pojemności 2,2 l generującym 136 KM i 300 Nm momentu obrotowego. Auto przyspiesza dzięki temu od 0 do 100 km/h w 10 s i rozpędza się do 205 km/h. Wersja podstawowa w salonach Mercedesa kosztuje 145 000 zł przy czym za napęd na cztery koła i skrzynię automatyczną 7G-DCT trzeba dopłacić dodatkowe 10 000 zł.

Mocniejszy turbodiesel 220 CDI oferowany jest tylko i wyłącznie z przekładnią automatyczną, Ta sama pojemność, ale już 170 KM i 350 Nm momentu obrotowego. Tutaj pierwsza setka pojawia się na prędkościomierzu po 8,3 s, a maksymalnie auto rozpędzi się do 215 km/h. Tutaj standardowo mamy do czynienia z przekładnią automatyczną, a mocniejszy turbodiesel kosztuje 157 000 zł. Dodatkowe 9500 zł zostanie doliczone do rachunku w przypadku wersji z napędem 4Matic.

Mercedes GLA
Mercedes GLA

Dla miłośników silników benzynowych przygotowano 156-konny motor 1,6 l w wersji GLA 200, dzięki któremu możliwe jest przyspieszenie do 100 km/h w 8,8 s. Prędkość maksymalna wynosi w tym wypadku 215 km/h. Co ciekawe, jest to jedyna wersja, której nie można kupić z napędem na cztery koła. Odmiana GLA 200 jest jednocześnie najtańszym wariantem modelu GLA, ponieważ można ją kupić już od 114 500 zł, przy czym za najtańszą odmianę BMW X1, głównego konkurenta Mercedesa GLA, czyli wersję sDrive 18i ze 150-konnym silnikiem benzynowym trzeba zapłacić 120 200 zł.

Na szczycie wszystkich odmian stoi GLA 250 z dwulitrowym silnikiem generującym 211 KM i 350 Nm momentu obrotowego. Tutaj już pierwszą setkę GLA osiąga po 7,2 s i maksymalnie rozpędzi się nawet do 235 km/h. Całkiem niezły wynik jak na tak niepozornego crossovera. Co ciekawe jednak, silnik ten oferowany jest od 134 000 zł, a za dodatkowe 7900 zł Mercedes zamontuje w aucie napęd na cztery koła. BMW nie ma w ofercie bezpośredniego konkurenta - 184-konna odmiana xDrive20i to wydatek 142 600 zł, a za 245-konne xDrive28i zapłacimy 162 700 zł.

Spośród wielu pakietów oferowanych przez Mercedesa, warto przemyśleć zamówienie wersji Edition 1, oferowanej tylko na początku obecności modelu na rynku. Za dokładnie 29 921 zł producent oferuje czarną podsufitkę, 19-calowe ciemne felgi, reflektory biksenonowe, relingi dachowe, skórzaną tapicerkę, podświetlane progi oraz panele we wnętrzu wykończone z aluminium.

Komentarze (2)