Mercedes E63 AMG z systemem Drift Mode
Nowa generacja Mercedesa E63 AMG ma być seryjnie wyposażona w napęd na cztery koła, ale by zrekompensować to osobom lubiącym się poślizgać, producent zaoferuje program umożliwiający driftowanie jak w Fordzie Focusie RS.
07.10.2016 | aktual.: 01.10.2022 21:51
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Poinformował o tym Tobias Moers, prezes Mercedes-AMG GmbH. Firma już kończy prace nad topową odmianą Klasy E, czyli modelem E63. Wiadomo, że maksymalna moc silnika będzie sięgać przynajmniej 600 KM, a zatem moment obrotowy może dotknąć wartości 800 Nm. Przy takich parametrach, przeniesienie ich na asfalt przez dwa koła w limuzynie jest niezwykle trudne. Zatem spółka postanowiła, że odmiana AMG będzie bazowała na czteronapędowej wersji Mercedesa, tak jak słabsza E43 AMG.
Niestety w samochodach z napędem na cztery koła pojawia się problem braku zabawy przy nagłym dodaniu gazu. Trakcja jest wyśmienita, a zatem wprowadzenie auta w kontrolowany poślizg staje się trudniejsze. Tę kwestię rozwiązał już Ford, oferujący elektronicznie sterowany napęd na cztery koła z trybem Drift. Dzięki niemu, większość mocy trafia na tylną oś, a kontrola trakcji ułatwia jazdę bokami.
W Mercedesie-AMG ma być podobnie, ale inaczej. Po aktywacji Drift Mode, cała moc zostanie przekazana na tył, przez co samochód czteronapędowy stanie się w 100 procentach tylnonapędowy. Technicznie jest to do zrealizowania nawet w układzie z centralnym mechanizmem różnicowym, takim jaki jest w Mercedesie Klasy E. AMG dołoży od siebie prawdopodobnie sprzęgło, które będzie wyłączało przedni napęd. Elektronika w postaci systemu ESP oraz tylny mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym, pomogą kierowcy w utrzymaniu kontrolowanego poślizgu.
Tobias Moers dodał, że nowy Mercedes E63 AMG ma być też najszybszym modelem Klasy E na torze Nürburgring Nordschleife. Czas przejazdu wynosi poniżej 7:50 min na standardowym ogumieniu. Ile poniżej? To się okaże w przyszłym roku, podczas oficjalnej premiery auta. Konkurencja jest mocna, bo rekordzistą w tym segmencie pozostaje Porsche Panamera Turbo, które uzyskało czas 7:38 min.